Freitag, 29. März 2013

A hint of spring

Hallo ihr Lieben,
wie geht's euren Nägeln so?
Meinen ganz gut, ich hab sie etwas rundlicher gefeilt, da sie jetzt länger sind und bei mir mit einer ovalen Form nicht so schnell abbrechen. Das Nageldesign ist mein last-minute Osterdesign.
Ich muss während den Feiertagen arbeiten und war auch gestern ziemlich beschäftigt. Aber dann wollt ich die Feiertage doch nicht so einfach vorbei gehen lassen ohne was passendes auf den Nägeln zu haben. Wie gesagt, es ist last-minute, deshalb sehr einfach zu machen. Ich habe mit der weißen Farbe angefangen, dann mit dem Grün und dem Rosa; alles mit einem Schwämmchen getupft. Das Ganze wurde mit einem Glitzerlack gecoatet. Grün und Glitzerlack sind aus der essence hugs&kisses LE. Ihr könnt sie noch mit ein paar Strasssteinen aufpeppen. Ich hab mich, wegen der Arbeit, dagegen entschieden. Obwohl dieses Naildesign so simpel ist, gefällt es mir sehr gut.
Mit meiner ovalen Nagelform ähneln sie Ostereier, die Farben erinnern an Blumen und Frühling, aber gleichzeitig schaut es auch ziemlich fruchtig aus. Perfekt also für diese Zeit und sooo easy.
Vielleicht probiert ihr es ja mal aus. ^.^ Wünsch euch schöne Feiertage!






Hello lovelies,
how are your nails? 
Mine are pretty fine, I changed their shape since they're quite long now and my nails won't break off easily when they have an oval shape. The nail art is a last minute easter design. 
I have to work during the holidays and even today I was pretty busy. But then again, I don't want the holidays to go by without having something suitable on my nails. As I said, this is a last minute one, so it's very easy to create. I started off with a white polish, then used a green and pink one (sponge technique). Last but not least the nails were coated with a glitter polish. The green and glitter polishes were from the essence hugs&kisses LE. You can add some rhinestones to the nail  art in order to make it look more fancy. I've decided not to because of work.
The nail art is very simple but I still like it a lot.
With the oval shape my nails kinda look like easter eggs, the colors reminds me of flowers and spring but at the same time it looks very fruity.  Perfect for this time of the year I'd say and super easy to do. Maybe you wanna try it out ^.^ Happy Holidays!

Love Peace n Kiss 
Anhy

Kommentare:

  1. Simple, yet so beautiful! I love it and so fitting for the occasions. Easter-ry and definitely very spring! Feels like I can smell fresh flowers on your nails! :D Your nails still look great, and you are rocking that oval! ;)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hehe thanks! I used to love square shaped nails but these days I like the oval form more.. plus, it makes your nails look longer ^^

      Löschen
  2. you are right- the shape reminds me of Easter eggs ^^ I really like this delicate spring colours :)

    Happy Easter!

    AntwortenLöschen
  3. Sweet and beautiful!

    I like so much see the nail art. I'm happy to discover your blog!
    Congratulations! ☺

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. aww thank you! :X Hope you will like it here <3

      Löschen
  4. i made mine in the galaxy style check it out on my blog


    Lady-Pa

    xoxo

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. now that you mention it..this nailart is pretty similar to the galaxy nails xD

      Löschen
  5. Das Design ist echt wunderwunderschön! Was für einen weißen Lack verwendest du?

    AntwortenLöschen