Samstag, 13. April 2013

BLEACH nail art: Rukia Kuchiki


Hallo meine Lieben,
und schon wieder ein Bleach nail art! Dabei bin ich immer noch nicht dazu gekommen weiter zu schauen.. Semesterferien sind auch mehr oder weniger um. Oh mann.
Jedenfalls ist der Star heute Rukia Kuchiki, Shinigami aus der 13. Division. Sie war mir gleich von Anfang an sympathisch! Rukia ist auf dem ersten Blick ziemlich ernst, ihre Arbeit ist ihr sehr wichtig und sie hat unheimlich viel Mut. Aber dann gibt es wieder Momente, bei denen sie so süß & mädchenhaft ist (sie mag Häschen ^^)! Außerdem kann sie sehr lustig sein, auch wenn sie sich das gar nicht richtig bewusst ist. Ein Mädchen zum gerne haben also.
Ich habe in meinem Nageldesign versucht diese Gegensätze von Rukia aufzugreifen:
Ihr Gesicht ist eher ernst, dafür sind ihre Zeichnungen sehr absurd und eigen. Das mit ihren Zeichnungen ist ein running-gag bei Bleach. Sie liebt es zu zeichnen bzw durch Zeichnungen zu erklären, über ihr Talent lässt sich jedoch streiten. Ich für meinen Teil finde es absolut süß! Die Zeichnungen sind aus den ersten Folgen gewählt. Ich hatte damals, als ich sie das erste Mal sah, schon die Idee gehabt Rukia mit ihren skurrilen Zeichnungen als Nageldesign zu machen. Wie findet ihr es? Seid ihr auch Bleach fans?





Hello my lovliest,
here I am again with another Bleach nail art! And yet I still haven't manage to start watching it again... Semester break is already over soon. Oh boy.
Anhyways, today's star is Rukia Kuchiki, a Shinigami of the 13th Division. I liked her the first time I saw her! At first sight Rukia is quite serious, her work is very important to her and she has great courage. But then there are moments where her cute & girly side is shown (she likes bunnies ^^)! Furthermore she can be very funny, even if she doesn't know it herself. A girl you have to like. 
I tried to catch her contrary personality in my nail art:
Her face is more serious, but her drawings are silly and distinct. Her drawings are one of Bleach's running-gags actually. Sie loves to draw, respectively to explain through her drawings. Well, you could argue over her talent but I for one think it's absolutely adorable! The drawings are from the first few episodes. The moment I saw them I wanted to make a nail art with Rukia and them. How do you like it? Are you Bleach fans as well? 


Have a great weekend and BANKAI!
Anhy



polishes used:
no name white polish (base)
essence nude glam 04 iced latte (skin color)
Nghia nail art pen in black
p2 color victim 500 eternal (hair)
oumaxi acrylic paints in black/ red/ green/ blue/ orange/ white

Kommentare:

  1. O.O every time I visit your blog I'm so cusrious what a piece of art you'll show this time! I'm amazed- the idea is awsome and the painting is perfect... bunnies <3

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! Makes me very happy when my readers like my nail arts :x

      Löschen
  2. Thse are soooo cute!! Love them!

    I just made a new post and think you're going to like it:D!!

    Come by soon!

    xx

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh really? Yeahh I will check it out soon ^.^
      And thank you!

      Löschen
  3. Hahahah I've told you before, and I don't mind saying again! Love this manicure!! Rukia herself is such an artistic character! :D I do love this part of her. So cute!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hihi thanks hon, I appreciate it a lot! *mwah* :x

      Löschen
  4. So creative :)
    xx Ilka
    http://ilkavontorok.blogspot.ro/

    AntwortenLöschen
  5. Mein kleiner Bruder ist Bleach-Fan. Also er fängt jetzt grade an, es zu lesen und er findet es so cool! Als ich ihn gefragt habe, wer das ist (ich kenne mich nicht so aus und ich wollte ihn testen), hat er es sofort erkannt! :D Das Häschen ist süß <3 owwww~
    Danke für deinen Tipp mit dem DUO-Kleber. Das habe ich von sehr vielen gehört. Er ist zwar recht teuer, dafür aber sehr gut. Vielleicht lege ich ihn mir mal zu, wenn ich wieder mit False Lashes experimentieren will (;

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh cool!!! Ganz liebe Grüße an deinen Bruder! ^.^ Und danke danke danke :)

      Löschen
  6. this is a really cool nail art! amazing how u can paint that on.

    AntwortenLöschen
  7. I just saw this and it's amazing! I love Rukia and I love Bleach so I have to do some kind of Bleach nail design! :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! Hope this nail design gives you some inspiration ;)

      Löschen