Samstag, 13. April 2013

ONE PIECE nail art: Luffy minimalist



Hallo Nakamas,
erst Bleach, dann wieder One Piece.. ich wiederhole mich irgendwie xD Wette ihr habt schon genug davon. Aber mein nächstes Design wird nichts mit Animes zu tun haben, versprochen!
Konzentrieren wir uns auf dieses Design erstmal. Es zeigt die Trademarks des Protagonisten von Eiichiro Odas Meisterwerk One Piece: Monkey D. Ruffy. An meiner linken Hand sind einmal die Flagge der Strohhutbande zu sehen, dann Ruffys Narbe auf der Brust (trägt er seit dem Zeitsprung) und seinen Schatz, dem Strohhut. An der rechten Hand sieht man eine Fleischkeule (Ruffy Design ohne Fleisch wäre unvollständig) und seine Narbe unter dem linken Auge. Alles sehr einfach, aber effektiv. Für die Grundfarbe habe ich ein schlichtes Rot verwendet, da es einfach seine Farbe ist.  Dieses Nageldesign ist auf jeden Fall einfacher und schneller zu machen als mein erstes Ruffy Design. Gefallen tun mir beide, jedes hat seinen eigenen Charme ^.^
Welches Design gefällt euch denn besser?

One Piece nail art - Luffy

Hello Nakamas,
first Bleach, then One Piece again.. I'm repeating myself xD Bet you are sick of it already. My next design will have nothing to do with animes, promise! 
But let's focus on this one for now. It shows the trademarks of the protagonist of Eiichiro Oda's masterwork One Piece: Monkey D. Luffy. On my left hand you can see the Straw Hat pirates' jolly roger, Luffy's scar on his chest (post time-skip) and his treasure, the straw hat. On my right hand I have meat (Luffy design without meat would be incomplete) and the scar under his left eye. All in all very simple yet effective. For the base color I used red since that's Luffy's color.  This nail art is definitely easier and quicker to create than my first Luffy design. I personally like them both, each of them has their own charme ^.^ Which one do you actually like more? 
       
Gomu Gomu no Bye Bye
Anhy


 

What I used:
Flormar Supermatte polish M101 (red)
Flormar Nail Art polish NA12
Oumaxi acrylic paints in black
essence studio nails ultra gloss nail shine
dotting tool

Kommentare:

  1. Woohoo quirky!! Hmm I can't decide which I like better, love the reds and silhouettes in this manicure as well as Luffy's joyful face in your first design! You're so right about both of them having their own charms! :) Oh, I don't mind anime inspired manicures at all!! Hahahaha!! Keep it coming! :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hihi glad to hear! Thanks you so so much <3

      Löschen
  2. I just adore your imagination... I'm amazed- the combo of black and red is also a good idea but your design is so nice! :)

    Pls, tell me, are you satisfied with essence studio nails ultra gloss nail shine ?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. THANK YOUUU :x
      I'm very satisfied with the essence studio nails ultra gloss nail shine (wow super long name) when it comes to glossiness. It shines so much that I actually had a hard time taking pictures haha It was just too reflecting. For the protecting part I'd say it's ok. Not bad but not the best either. But another plus would definitely be the price. ^^ super cheap, really affordable :D Hope it helps

      Löschen
    2. :) thanks for the quick answer!
      you know how important and also difficult is to find you perfect top coat... I usually use Essence studio nails better than gel nails top coat (another veeery lon name :P ^^) and actually I'm satisfied with it but it comes so thick too quick :/ no I've just bought Inglot top coat and... it's not glossy enough :(

      I really love the reflecting finish you have <3 it's perfect!

      Löschen
  3. Wow das sieht ja toll aus! Ich hätte gar keine Geduld um so etwas zu zaubern^^ Mir gefällt das erste Design aber ein bisschen besser. Ich finde es doch sehr speziell und extrem gelungen mit den ganzen Details :)

    Danke übrigens für deinen Kommentar :) Die Lacke sind wirklich hübsch aber über Banana habe ich mich erst ziemlich geärgert. Mir 3 Schichten wird das Ergebnis schon schön, aber ärgerlich ist es trotzdem, vor allem da sie relativ schnell Tipwear bekommen.

    AntwortenLöschen
  4. Mir gefallen beide Designs! <3 Das andere ist besonders mit dem 'Zeitungseffekt', aber das hier gefällt mir auch, allein wegen der Signalfarbe. Also ich könnte mich nicht entscheiden, welches ich besser finde... da muss ich passen! (:

    In letzter Zeit sieht mein Gesicht so wäääh aus, da will ich keine FOTD's machen, deshalb Nägel! haha :D Aber andere Sachen sind auch schon geplant... auch meine Lieblingslacke (;
    Süß! Herzchen zurück! ❤❤❤

    AntwortenLöschen