Samstag, 11. Mai 2013

Skin Complexions


from left to right:
essence nude glam 04 iced latte/ catrice ulti mate nude 02 Don't tell mademoiselle!
p2 color victim 143 forever/ 031 love letter
Manhattan &Buffalo 95E/ Quick dry 12G


Hi Leute,
heute zeige ich euch mal meine ganzen Hauttöne.
Absichtlich nicht "Nudetöne", da viele nude Lacke einen Schimmerfinish oder Glitzer haben. Diese sollten von Anfang an als Fleischfarbe (ich find das Wort irgendwie lustig xD ) für meine Figurendesigns dienen, haben also alle einen creme finish.  Die Sammlung ist noch längst nicht komplett, da wir Menschen ja auch nicht nur schwarz, weiß oder gelb sind. Doch es ist ziemlich schwer nude Lacke zu finden, die wirklich keinen Schimmer haben und dann noch irgendwie einer Hautfarbe ähnlich sehen soll. :/

Der iced latte von essence ist einer meiner Favoriten. Ich verwende ihn für meine Sailor Moon Designs zum Beispiel. Passt perfekt für Mädchen, besonders welche mit Porzellanhaut.
Catrice 02 Don't tell mademoiselle! hat einen gelben Unterton, etwas peachig. Müsste ich mein Portrait auf die Nägel pinseln würde ich diesen Lack wählen. Auch für Jungs, die eine eher helle Haut haben ist er geeignet, denn er ist nicht zu "weiblich" wie iced latte (zB Ruffy). Kann's kaum abwarten ihn zu benutzen! hihi
p2s forever habe ich damals bei meinem Kuma und Law Nageldesign verwendet. Er ist geeignet für Charaktere/ Menschen mit dunklere Haut, bin mir aber nicht sicher ob er noch im Sortiment ist..
love letter ist eins der neuen Lacke, die ich gekauft habe. Sieht etwas aus wie Sonnenbrandhaut, wenn ihr mich fragt xD Aber auch bei einer Pocahontas würde ich den Ton verwenden (wobei ich damit nicht sagen will, dass rothäutige ausschauen als hätten sie Sonnenbrand! Nicht falsch verstehen bitte)
95E von Manhatten war damals eine Zusammenarbeit mit Buffalo. Mist, hätt ich doch nur back-ups gekauft :( Ich liebe diesen Lack. Er wird meistens für meine männlichen Charaktere verwendet (zB Ace oder Zorro). Er ist relativ hell und hat einen oliven Unterton. Hach, ich mag diesen Lack so sehr *_*
12G ist auch eins der neuen Lacke von mir. Er ist eigentlich genau wie love letter, bloß ohne rotstich.

Welche Lacke verwendet ihr denn so als Hautfarbe bzw welche könntet ihr mir noch empfehlen?




Hi guys,
today I want to show you my flesh toned polishes.
I don't want to say nudes (even though it's pretty much the same) because nudes might have shimmery, glittery finishes and these polishes don't. Besides, I bought them to use as skin colors in the first place ^^ This collection is far from being completed! I mean, humans are also not only black, white or yellow, right? But it's quite hard to find polishes with no shimmer, which are not too sheer and looks close to our skin colors. :/

Iced latte is one of my favorites. I use it for my Sailor Moon designs for example. Perfect for girl skins, especially girls with porcelain skins.
Catrice 02 Don't tell mademoiselle! has a yellow undertone, a bit peachy. If I have to paint myself on my nails I would chose this polish for my skin. It's also really suitable for guys with a lighter skin color since it's not as "girly" as iced latte. (eg Luffy). Can't wait to use this for a new nail art! hihi
p2's forever was used when I did my Kuma and Law nail art. It's a good polish for characters/ people with darker skin colors, though I'm not quite sure if it's still available..
love letter is one of my recent purchases. It kinda looks like when someone got sunburned xD I would also use it for a Pocahontas design (not saying that red skined people look sunburned, please don't misunderstand me here!)
95E from Manhatten was a collaboration with Buffalo and I so regret it that I didn't buy any back ups :(  Just love this polish. It's mostly used for my male characters (eg Ace or Zoro). The polish is relatively fair and has an olive undertone. Gosh, I like it so much *_*
12G is another newbie. Pretty similar to love letter, only without the red cast.
  
Which polish do you /would you use as skin colored polish? Any recommendations?


Love Peace n Bye
Anhy

Kommentare:

  1. "But it's quite hard to find polishes with no shimmer, which are not too sheer and looks close to our skin colors." Totally agree. I have a hard time hunting for some too. I don't mind if the shimmer is hardly noticeable, like Essence Nude Glam Toffee To Go which is in my collection (I don't think I've swatch it yet..) Hmm, I think you have most of the colours that are needed - and great job in hunting down these shades! It's really amazing!

    I'm so sorry I don't have any recommendations as I myself have faced countless failures in obtaining ideal off white/fleshtons nail polishes. :(

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Nothing to be sorry about, I will just continue to buy more and more polishes :D

      Löschen
  2. These are some really pretty neutral colors! I agree its hard to find the perfect one, but that's a perfect excuse to keep on buying more heehee ;)

    AntwortenLöschen