Sonntag, 20. Oktober 2013

Pink for October: Breast Cancer Awareness Nails

Hallo ihr Lieben!
Ich schließe mich den Ladies an, die diesen Monat ein pinkes Nageldesign gemacht haben, um auf Brustkrebs aufmerksam zu machen.
Auch in meiner Familie gibt es Frauen die mit Brustkrebs kämpfen müssen, weswegen mich das Thema auch persönlich trifft. Es war schrecklich zuzusehen, wie meine Tante innerhalb weniger Tagen ihre ganzen schönen Haare verlor, ihre ständigen Arztbesuche, die Schmerzen, das Hin und Her zwischen Hoffnungslosigkeit und dem Wunsch stark zu sein und immer noch für die Familie da zu sein. Ok, bevor ich gleich das Heulen anfange, springe ich zum Nageldesign über:

Für dieses Nailart habe ich zwei Designs ausgewählt.
Einmal das pinke Bling Bling Design. Es steht für alle Frauen (und Männer) die gegen Brustkrebs kämpfen. Jede(r) einzele ist ein Juwel, egal welcher Herkunft, Größe, Alter, Geschlecht,... Jede(r) einzelne ist wertvoll!
Das zweite Design ist ein weiß/rosa/pinkes Ombre Design mit Glitzer. Ich habe mich für den NYX Glitzerlack 167 Dreamy Glitter entschieden, da dieser die süßen Sterne hat. Die Sterne stehen hier für die Hoffnung und den Mut nicht aufzugeben. Außerdem habe ich die typische Schleife noch mit einem dünnen Pinsel gezeichnet.

Sich untersuchen zu lassen bzw sich selbst zu untersuchen ist nicht schwer und kann so viel verhindern. Ich bin kein Experte, aber informiert euch doch mal bei eurem Frauenartz, wenn ihr es noch nicht getan habt. Einfach so, Wissen ist immer gut =)
Hello my loveliest!
I'm joining the ladies who did a pink nail art this month in order to spread breast cancer awareness. 
In my family we also have women who have to fight breast cancer, that's why this topic is very emotional to me. It's was terrible to see how my aunt lost all her beautiful hair, the constant visits to the hospital, the back and forth of emotions, feeling desperate at one time, wanting to fight at the other and to be there for your family. Ok, before I start crying now, let's jump to the nail design:

For this nail art I made two design.
One is the pink bling bling design. It stands for all the women (and men) who fight breast cancer. Each and every of them is a gem, no matter which background, age, sex,... They are all precious!
The second one has a white/baby pink/ hot pink ombre look with glitter. I've decided to use NYX's glitter polish 167 Dreamy Glitter here because it has cute little stars. The stars stand for hope and the courage not to give up. In addition I draw the typical ribbon with a thin brush.
It's so easy to examine yourself or just go to your gynecologist and ask for an examination or other questions you might have. It can prevent so much. Plus, additional knowledge is never wrong =)

Love Peace n Kiss
Anhy

Products used:
essie blanc/ Maybelline super stay 125 enduring pink/ Astor perfect stay 202 pink with envy/
 NYX 167 Dreamy Glitter/ Seche Vite dry fast top coat/ pink, crystal rhinestones in different sizes

Kommentare:

  1. Great point for nail art! Love the idea and the video!
    Your nails are so perfect and beautiful!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Aww thank you Anastacia for all your support :x

      Löschen
  2. Ein sehr schönes Design, die kleinen Schleifen finde ich sehr schön und gelungen. Das mit deiner Tante tut mir leid, ich weiß nur zu gut wie das ist, da meine an Brustkrebs gestorben ist vor ein paar Jahren. Hoffen wir dass es bald bessere und effektivere Methoden gibt, den Brustkrebs zu heilen und vor allem vorzubeugen.

    Ah danke, ich dachte schon ich bin die Einzige die Coral Reef als helles Rot sieht und nicht als Koral ^^ So schlecht im Farben beschreiben bin ich dann also doch nicht.

    Wünsche dir einen schönen Sonntag!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja, hoffentlich. Und nicht nur für Brustkrebs sondern allgemein :(
      Freut mich jedenfalls, dass dir das nailart gefällt!

      Löschen
  3. du bist so süß!
    ich finde den text in bezug was dein design bedeuten soll sehr schön! :)
    ich habe für diesen monat auch noch ein ombre nail tutorial in planung, sieht aber noch lang nicht so toll aus wie deine *.*

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hihi Danke :)
      Ui ui bin schon gespannt darauf *_*

      Löschen
  4. Beautiful! And now you have a new follower. :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you so much and welcome to my blog! ^-^

      Löschen
  5. This is so pretty! You have perfect nails :)

    AntwortenLöschen
  6. These look so pretty! You have perfect nails :)

    AntwortenLöschen
  7. This was so beautiful! I loved the large rhinestones you'd placed too, even though they're big they didn't feel huge or misplaced. I must wear my large rhinestones more too.. You're so inspirational! And thanks for telling me about the chains! :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hehe I bought the huge rhinestones to pimp my cellphone actually. That was a few years ago and now that I only use phone case (too lazy for DIYs) I didn't really know what to do with all those gems first. Some do look too big on my nails but mostly it works somehow so I luckily found a way to use them and don't have to throw them away xD

      Löschen
  8. Oh really beautiful nails design.
    xx

    www.sakuranko.com

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thanks hun! I'm glad this is so well recieved ^.^

      Löschen
  9. I love this design, it's beautifully done and I can only embrace the cause. The gradient is just perfect, and that starry glitter is super cute! And the gem nails standing for gem people, loved that Anhy!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you so much!
      I really wanted to put some thoughts in this design but still want it to be pretty to look at. =)

      Löschen
  10. das ist ein tolles projekt und die nägel sehen hammer scharf aus :-)

    AntwortenLöschen
  11. Antworten
    1. Danke!
      Und sorry, aber ich mag gegenseitiges verfolgen nicht.

      Löschen
  12. aww so pretty (: amazing design for great cause (:

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank youuu ^.^ It's indeed a great project and I'm so happy I had time to do this and that you guys like it <3 means so much to me!

      Löschen
  13. Hands down one of the best breast cancer awareness nail art ever done! I love it so much! Just by looking at it, I can tell just how much thought you've put into this :) I absolutely love how you used gems to represent all the lovely people and stars to represent hope and courage! They are all spot on! So sorry Anhy, to hear that your aunt is suffering from this. It's not an easy thing to deal with (cancer never is) I shall be keeping your Aunt and family in prayer!

    That is so true! Though Breast Cancer Awareness is not a 'new' thing and many people have come to know about it, hopefully they are not brushing it off as 'just another thing' cause its real and its not something to toy with! And being educated about it helps in many more ways than being ignorant about this! Thanks Anhy for such a motivational and inspiring post! :')

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Words!
      Thank you for your comment, I always enjoy reading your comments so much! *hugs&kisses*

      Löschen
  14. Anhy, thank you so much for sharing this link on my blog! this is the most spectacular October pink mani I've seen this year!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. thank YOU for checking this out and for your lovely comment! :x

      Löschen