Samstag, 21. Dezember 2013

Drugstore Haul

Hallo meine Lieben,
bei mir haben sich einige Sachen angesammelt und ich wollte euch schon vor Ewigkeiten ein Haul zeigen. Jetzt werden es wahrscheinlich drei Beiträge, die ich gern in diesem Jahr noch posten möchte. Hoff ich hab mir da mal nicht zu viel vorgenommen xD
In diesem Post sind es hauptsächlich Drogerie Produkte. Die LEs sind auch nicht an mir vorbei gegangen, jedoch konnte ich aus der Superheroes LE leider nur Wonder Wow! Man! mitnehmen und von der Arts Collection hat mir dann nur Forevergreen gefallen. Ich bin zwar noch nicht dazu gekommen die Lacke zu verwenden, aber Forevergreen sieht sehr vielversprechend aus.

Hello my lovelies
I hoarded some stuffs over the past few month and it's time to show you my haul. This will be in three posts which I hopefully can show you all this year. 
Today I'll start with my drugstore products. I manage to grab some really cool LEs, just too bad I could only get Wonder  Wow! Man! from essence Superheroes LE. Catrice's Arts Collection was quite interesting as well but I only bought Forevergreen, which looks really promising. Couldn't use them yet but I'm really excited to do so soon
essence superheroes LE 05 Wonder Wow! Man! - catrice Arts Collection LE C02 Forevergreen
Die p2 Lacke Sensual Purple und Golden Glow habe ich für die Festzeit gekauft, aber ich bezweifle das ich noch Zeit dazu finden werde sie bis Weihnachten zu benutzen. Vielleicht kann ich sie ja für ein Silvesterdesign nutzen, mal schauen.

p2's Sensual Purple and Golden Glow were bought for this festive season but I highly doubt that I will have time to use them for a christmas nail art. Maybe for new year's eve then...
p2 Mirror Mirror. On the wall LE 010 sensual purple - 020 golden glow
Die beiden hier sind meine ersten Wet n Wild Lacke. Disturbia ist ein dunkles Violet mit Lila Mikroglitzer, die jedoch kaum wahrnehmbar sind. Mir gefällt die Farbe unheimlich gut und der breite Pinsel ist super beim Auftrag. Sunny Side Up hat ein Creme Finish und ist eher eine Frühling-/Sommerfarbe. Im Gegensatz zu Disturbia empfinde ich den Pinsel hier als viel zu dünn. Schade, ansosten hätte er gute Chancen gehabt zu meinen Lieblingen dazu zu gehören.

Those are my first Wet n Wild polishes. Disturbia is a dark violet with purple micro glitter, which aren't really visible though. I really like the color and the wide brush is a huge plus when it comes to applying. Sunny Side Up on the other hand has a creme finish and is more of a spring/summer color. In constrast to Disturbia I found Sunny Side Up's brush way too thin. Pity, otherwise this polish had a huge chance to be one of my favorites.
Wet n Wild Sunny Side Up - Disturbia

Diese nail sequins von catrice sind aus der Feathers & Pearl Collection, haben um die 3€ gekostet, was ich etwas überteuert finde. Trotzdem hab ich beide mitgenommen -.- Ich weiß... Doch bei sowas hab ich Angst, dass ich es bereuen werde, wenn ich sie nicht mitnehme und für den Fall aller Fälle blablabla Naja. Es ist eine Mischung aus Glitzer und Pailetten. Running Wild (das Schwarze) hat es mir ziemlich angetan. Golden Twenties kam bei diesem Nageldesign schon zum Einsatz.

Those nail sequins are from catrice's Feathers&Pearl Collection. They costs about 3€ which I think is quite overpriced. Still I bought both -.- I know I know... But I was afraid that I would regret it afterwards if I don't buy both and just in case blablabla Whatever. It's a mixture of fine glitter and sequins. I especially like Running Wild (the black one) cause it looks unique. Golden Twenties was used in this nail art already
catrice feathers & pearl nail sequins C01 Golden Twenties - C02 Running Wild
Dieses Set hab ich letzen Monat bei Müller für 5€ ergattern können. Wahnsinn oder? Die Lacke erhalten zwar jeweils nur 15ml doch das reichen definitv aus. Alle drei haben silber Mikroglitzer, was ich sehr schön finde. Zum Einsatz kommen sie wahrscheinlich erst im Frühling, doch ich freue mich jetzt schon drauf hehe

Last month I was lucky enough to buy this Set for 5€ at Müller, a drugstore here in Germany. Crazy deal, isn't it? Each bottle contains 15ml which is sufficient. All three have silver micro glitter and I really like that. I think I will most probably use them in spring so look forward to it hehe
essie summer 2013 collection naughty nautical - sunday funday - full steam ahead
Wenn ich für den Winter einen Lack aussuchen müsste, wäre es Parka Perfect. Er ist aus der Shearling Darling Collection. Ein schönes grau-blau mit feinem silbernem Glitzer. Nageldesign dazu findet ihr hier

If I have to choose one nail polish for winter it would be Parka Perfect. It's from the Shearling Darling Collection, a beautiful grey-blue with fine silver glitter. You can see the nailart I did with this darling here
essie parka perfect
Einer meiner Lieblings-LE des Jahres und ich bin so froh sie ergattern zu können, da sie sehr schnell ausverkauft waren. In den USA sind aber zehn statt vier Lacke erschienen, hoff also noch das der Rest noch den Weg zu uns findet. In den UK sind übrignes auch nur vier erschienen, jedoch ist eins davon anders als bei uns soweit ich mich erinnere. Komischerweise haben sie in den Staaten andere Namen: Knitted Gold ist da Gilded Rose, Woven Skyline ist Black N Mirrors, Sapphire Stich ist Amethysts Couture und Rosy Rosettes ist Ruby Refined. Den Sinn muss mir jemand mal erkären, beides ist ja Englisch. Was solls. Schön sind sie alle. Ehrlich gesagt hat mich anfangs nur Knitted Gold (Dupe zu ciaté Antique Brooch) interessiert, die anderen hab ich aus reiner Gier mitgenommen. Am Ende hab ich mich Hals über Kopf in alle verliebt, besonders Sapphire Stich hat es mir angetan.

One of my favorite LEs this year and I am so happy to get my hands on them since they were sold out so fast. There were ten in total released in the US so I hope that the rest will eventually find their way to us. By the way, Maybelline only released four in the UK as well but if I remember correctly one different one than ours in Germany. Strangely these polishes have different names in Germany: Gilded Rose is Knitted Gold here, Black N Mirrors is Woven Skyline, Amethysts Couture is Sapphire Stich and Ruby Refined is Rosy Rosettes. Someone please explain the purpose to me cause both is in english, why would you have to give it a different name? Anhyways, they're all beautiful. To be completely honest I was only interested in Knitted Gold at first (dupe to ciaté's Antique Brooch) and only bought the other three because I'm so greedy. But in the end I fell head over heels for them, especially Sapphire Stich 
Maybelline Brocades LE 220 Knitted Gold - 221 Woven Skyline - 223 Sapphire Stich - 224 Rosy Rosettes
Maybelline Brocades Collection LE
Auch ein paar Produkte aus der essence Happy Holiday LE durften bei mir einziehen. Die Lacke 01 joy to the world! und 03 light up the tree! wissen zu gefallen, besonders der Glitzerteil. Jedoch finde ich die Flakons an beiden Seiten nicht so praktisch. Die nail sweets find diesmal besser als die Obstfimos, die ich von essence mal hatte. Teilweise sind sie an den Seiten zwar abgeschnitten, doch die Stücke die davon betroffen sind halten sich in Grenzen. Ganz süß wenn man mal Lust auf einen Quickie hat. Nageldesign mit den Lacken und den Fimos findet ihr hier.

Some products from essence's Happy Holidays LE were in my haul as well. The polishes 01 joy to the world! and 03 light up the tree! really pleased me, especially the glitter part. Though I must say that I don't like the packaging, it's not very convenient. The nail sweets are definitely better than the fruit fimos I had from essence years ago. Some parts were cut off but only with a few pieces so it's not thaat bad. Quite nice if you want to do a quickie. Nail arts with the polishes and the nail sweets can be found here
essence Happy Holidays LE
essence Happy Holidays LE nail sweets - nail art here
Absolutes Fail-Produkt ist für mich der Topper und das nicht nur aus der Kollektion sondern im ganzen Jahr. Bevor man ihn verwendet muss man ihn kräftig schütteln, dann sieht man das Glitzer und die Sequins. Nette Idee. Doch jetzt das große aber: Das Produkt ist viel zu flüßig (was ich ja versteh, sonst würden es diesen Schneekugel-effekt nicht geben) und dadurch wird es extrem schwer die weißen Sequins zu fischen. Ich hab mich so lang dran versucht und bei zehn Fingern verliert man einfach die Geduld. 

An absolute fail product to me is this Snowflake Topper and not only in this collection but for the whole year. Before you can use this product you have to shake it then you will be able to see the glitter and squins. Actually a nice idea to make it look like a snow globe BUT the topper is way to liquid and it's really hard to fish those white squins. It took me so long to work with this and after then fingers I went a bit crazy.
essence Happy Holidays snowflake topper
Happy Weekend 
Anhy

Kommentare:

  1. Hast aufjedenfall großartige Sachen geholt :)) Und den snowflake Topper hast du super verwendet!

    AntwortenLöschen
  2. all these polishes look beautiful
    I'm very curious about the catrice feathers & pearl nail sequins, I think that those are perfect for this years Christmas :)

    Xx julia

    AntwortenLöschen
  3. What a nice haul! Love all those nail polish you got!

    AntwortenLöschen
  4. What a great haul! I don't know where to start, so many pretties here! I think Essie Parka Perfect is a unique and one of a kind shade to have, serene and beautiful! I haven't seen any like it, would definitely love adding that into my stash! Now to hunt for dupes (if there are any, lols!). Essie Summer Collection 2013 have such vibrant selections! Loving all three of the shades as well and definitely looking forward to see how you use them in your coming spring nail art! ♥ As for Maybelline's Color Show Brocades collection, haha no idea why the difference in name. Perhaps they were undecided what to call them. Though I do like the Rosy Rossettes name over Ruby Refined. Hmmm purple glitter feels a little weird with the name Sapphire, considering I usually imagine or see blues associated with Sapphires more often. Sapphire Stitch feels a lot more like Amethyst to me. Nevertheless, still beautiful polish! Woo, will have to keep a look out see if I can still find any of their Happy Holidays Collection here. After seeing your nail art, I'm sure I want some of those to play with :3

    AntwortenLöschen