Sonntag, 29. Dezember 2013

Nail Polish Haul

Mein letzter Haul in diesem Jahr!
Ich hab mir vor einiger Zeit wieder ein paar China Glaze Lacke bestellt, die ich euch heute zeigen möchte. China Glaze gehört zu meinen Lieblingslacken und auch diesmal hat es sich wieder bestätigt warum ich die Marke so liebe. Bestellt habe ich There Is Snow One Like You und All Wrapped Up aus der Holiglaze Collection, Luxe And Lush aus der Capitol Colours Collection, Pure Joy aus der Holiday Joy Collection und Optical Illusion aus der Prismatic Chroma Glitters Collection. Jeder Lack beinhaltet 14 ml/ 0.5 fl oz. 

My last haul for this year!
I ordered some nail polishes some time ago and am finally able to show them to you. China Glaze is one of my favortite nail polish brands and I was confirmed once again why I love this brand so much. The polishes I'm about to show are There Is Snow One Like You and All Wrapped Up from the Holiglaze Collection, Luxe And Lush from the Capitol Colours Collection, Pure Joy from the Holiday Joy Collection and Optical Illusion from the Prismatic Chroma Glitters Collection. Each bottle contains 14 ml/ 0.5 fl oz.
There Is Snow One Like You - Icy Nailart
There Is Snow One Like You ist eine Hass-Liebe. Er ist auf jeden Fall einzigartig und perfekt für Nageldesigns mit Schneeeffekt. Eigentlich liebe ich ihn. Aber der Auftrag ist doch recht zickig, er lässt sich schwer verteilen und man braucht ein paar Mal bis man den Dreh raus hat. Ich hasse es ihn zu benutzen, doch das Ergebnis ist dafür ganz große Liebe. 

There Is Snow One Like You is that kind of Hate-Love polish. It's certainly one of a kind and perfect for nailarts with snow effect. I actually love it. But the application is such a pain, it's hard to spread the polish properly on the nail and it took me a while to have a knack of it. I hate to use this polish but I love the results.
All Wrapped Up (one coat on my pinky)
All Wrapped Up ist ein violeter Glitzerlack mit klarer Base, dennoch ist er mit zwei Schichten deckend. Ich lese mir Beschreibungen eigentlich nie genau durch (Dummheit, ich weiß), deswegen war ich ziemlich überrascht als er matt getrocknet ist - positiv überrascht! Mir gefällt es sehr gut, sieht irgendwie besonders aus.

All Wrapped Up is a violet glitter polish with a clear base, still it's opaque with only two coats. I barely read the descriptions when it comes to polishes (stupid, I know) so I was really surprised when it dried matte - positively surprised! I like it very much, looks special.
Luxe And Lush
Lux And Lush wollte ich ja schon vor einer Ewigkeit haben, doch ich hab immer gewartet damit sich die Bestellung lohnt (wegen Versandkosten). Nun ist er endlich mein und ich kann euch gar nicht sagen wie sehr ich ihn liebe! Defintiv ein Must-Have Lack.  Gesehn habt ihr ihn schon bei meinem Hunger Games Nailart.

Lux And Lush, a polish which I wanted to have since forever but I always waited so the order would be worth it (because of delivery charges). Now it's finally mine and I can't tell you enough how much I love it! A must-have, definitely. You surely saw this beauty on my Hunger Games nail art already.
Pure Joy (one coat on my ring and middle finger)
Pure Joy - besser hätte der Name dazu nicht sein können, denn genau das empfinde ich bei diesem Lack. Er besteht aus kleineren rotem Glitzer und größeren goldenem Glitzer, Base ist klar. Mit 2-3 Schichten ist er recht deckend, ich finde ihn auf einer farbigen Base aber schöner. Da er sich recht rau anfühlt, empfehle ich auf jeden Fall Topcoat zu verwenden. Gekauft habe ich ihn hauptsächlich für mein FMA Roy Mustag Nailart, da ich etwas gesucht habe, was Feuer darstellen könnte. Durch die Farben ist er aber auch perfekt für die Weihnachtszeit.

Pure Joy - a perfect name to describe how I feel about this polish. It has small red glitters and bigger ones in gold while the base is clear. With 2-3 coats it's pretty opaque but I prefer to have a colored base beneath. You should use a top coat over Pure Joy since the glitters are pretty rough on the nail.  I bought this mainly for my FMA Roy Mustang nailart since I was looking for something that could represent fire but the colors are very suitable for Christmas as well.
Optical Illusion
Optical Illusion wollte ich haben seit ich die Swatches bei Lacqueerisa gesehen habe. Meine sind leider etwas schlampig geworden aber an dem Tag hab ich so viele geswatcht und hatte am Ende keine Lust mehr - keine Entschuldigung, ich weiß :(  Dennoch wollte ich euch diese Schönheit zeigen. Ist er nicht traumhaft? Verwendet hab ich ihn für mein Mickey&Minnie Halloween Nailart.

Opticla Illusion - I saw the swatches on Lacqueerisa's blog and ever since I wanted to own it too. My swatches are a bit messy, I did so many swatches that day and just run out of steam - no excuse, I know :( Still I wanted to show you this beauty. Isn't it dreamy? I used it for my Mickey&Minnie Halloween nailart already.
Barry M Sequin Nail Effects White
Weiter geht es mit zwei Barry M Lacken.
SNP 1 White ist eins der drei Sequin Nail Effects Lacken (die anderen zwei sind Black & Pink). Die Namen sind ziemlich unkreativ, was man vom Lack selber nicht behaupten kann. Ich hab sie pur aufgetragen, nur an meinem Daumen hab ich eine weiße Base verwendet. Ehrlich gesagt bin ich ziemlich enttäuscht von diesem Lack. Er hat nicht nur die großen, bunten Glitzerpartikeln sondern auch kleine (weiße) "Kügelchen", wie als hätte man Zucker auf den Nägeln gestreut. Ich denke es soll einen 3D Effekt ergeben, doch mir gefällt es gar nicht. Mal schauen ob ich doch irgendwie Verwendung für ihn finde...

Continuing with my two Barry M polishes.
SNP 1 White is one of three Sequin Nail Effects polishes (the other two being Black & Pink). The names are really uncreative which doesn't apply to the polish itself at all. On my thumb you can see them with a white base, on every other nails they're applied purely. To be honest, I was quite disappointed with this one. It does not only have those big colorful glitter sequins but little (white) beads as well, looks like sugar on the nails. I think it's supposed to look 3D-ish but I don't like it at all. Hopefully I can find some use for it anyway...
Barry M 297 Blue Glitter (one coat on my thumb)
Blue Glitter - yep, blaues Glitzer, klare base und mit 2-3 Schichten deckend. Namen find ich dennoch nicht wirklich kreativ (ist das bei allem Barry M Lacken so?). Die Farbe selbst und auch der Lack an sich gefallen mir aber sehr gut. Er lies sich einfach auftragen und sieht wunderschön aus. Auf meinen Nägeln seht ihr ihn in meinem Trunks&Goten nailart

Blue Glittter - yep, blue glitter with a clear base which is opaque after 2-3 coats. Still, I find the name very boring (are all Barry M polishes like that?). But I like the color itself and the quality of the  polish. It was easy to apply on and looks very pretty. I used it as a background color for my Trunks&Goten nails
Gestern war ich in Schweinfurt um meine Cousinen zu besuchen und um ihnen die Weihnachtsgeschenke zu geben. Als ich den TK Maxx sah musste ich einfach rein. Wir haben bei uns in Nürnberg ja keinen (zumindest nicht das ich wüsste). Jedenfalls hab ich da einige Schnäppchen bekommen die ich euch nun zeigen möchte.  Der Sally Hansen Insta-Dri Lack heißt Heat Flash, ein kräftiges Orange und für 3€ musste er mit.

Yesterday I was in Schweinfurt to visit my cousins and to give them their Christmas pressies. I also went to TK Maxx and found some really great deals which I have to show you now. The Sally Hansen Insta-Dri polish is in Heat Flash, a vibrant orange and for only €3 I just had to buy it.
ciaté Very Colourfoil Manicure LE
Das  Ciaté Very Colourfoil Manicure Set hat nur 10€ gekostet und da kann man doch nicht nein sagen, oder? Im Set sind 6 Folien enthalten, die auch noch Namen haben: Blaze (Rot), Babe (Pink), Bounce (Gold), Beaut (Blau), Bloom & Brill (beides Silber). Ein Detail, das gefällt. Außerdem bekommt man einen Lack, Folienkleber und ein Rad zum swatchen. Mein Lack heißt Pepperminty. Leider besitze ich diesen schon, da er in dem Adventskalender war, aber gut, einer meiner Freundinnen darf sich dann daran erfreuen. Für 10€ empfinde ich es echt als Schnäppchen, da ein Lacke normalerweise an sich schon so viel kostet, aber für 21€ hätte ich es ehrlich gesagt nie gekauft. Da gibt es günstigere Alternativen. Übrigens hat mir das Set mein Bruder gekauft, weil er unsere Wette verloren hat muahahaha

This Ciaté Very Colourfoil Manicure Set was for only €10 so how could I say no?! The set contains 6 foils which all have names: Blaze (red), Babe (pink), Bounce (gold), Beaut (blue), Bloom & Brill (both silver). A detail which I like. Also you'll get a nail polish, foil glue and a nail weel for swatches. The polish that came with my set is called Pepperminty. Unfortunately I already own this polish, it was in my advent calender too, but well, I'm sure one of my friends will enjoy it. €10 is a great bargain since one polish usually costs about 10€ already but honestly I would have never bought it for €21. You can definitely find cheaper alternatives for that. Oh and btw, my brother bought this set for my since he losts a bet mwahahaha
W7  Nail Bling Red Rascal
Das W7 Nail Bling Set in Red Rascal kommmt mit einem Nagellack (25 Pillar Box Red) und zwei Glitterdöschen, eins mit feinem Glitzer und eins mit hexagonalem Glitter. Ich hab bis jetzt noch keine W7 Lacke gehabt, bin also schon sehr gespannt darauf. Mit 4€  auch hier ein echtes Schnäppchen.

Die OPI Lacke hab ich für zusammen 13€ gekauft. Könnt ihr euch das vorstellen?!! Anhy, du Glückspilz dachte ich nur. Normal kostet ein OPI Lack ja schon 16€, aber gleich drei *_* Da das meine ersten Lacke von OPI sind, möchte sie euch in einem extra Post zeigen. Die Farben kann ich aber schon mal verraten: Sea You In Hollywood, From Me To Q und Get Your Number (liquid sand).

Außerdem hab ich mir den essence 01 Absolute Blue Lack aus der Kalinka Beauty TE mitgenommen (nicht bei TK Maxx). Ein Navy Blue das mich an 37 just rock it! von essence erinnert, eins meiner Lieblingsfarben (zu sehen bei meinem Blue Christmas Nailart)

This W7 Nail Bling Set in Red Rascal comes with a nail polish (25 Pillar Box Red) and two glitter tins, one with fine glitter and one with hexagonal glitter. I've never tried W7 polishes before so I'm really excited for this. Here again, a real bargain with only €4.

The three OPI polishes were for €13. Can you believe it?!! Anhy, you're such a lucky beggar, I thought. Usually one OPI polish already costs €16, but three for only € 13 *_* These are my first OPI polishes so I want to dedicate an extra post for them. But I can tell you the names of them already: Sea You In Hollywood, From Me To Q und Get Your Number (liquid sand).

Besides, I also bought essence 01 Absolute Blue polish from the Kalinka Beauty TE. It's a navy blue polish which reminds me of essence 37 just rock it!, one of my favorite colors (seen on my Blue Christmas nailart)
Last but not least, mein Haul aus Poland, die meine Freundin Paulina mir geschickt hat. Auch diese werden in einem extra Post kommen, konnte bis jetzt leider noch nicht alle swatchen. Seht nur wie schön sie sind!! Alles polnische Marken (Wibo, Colour Alike, eclair). Und als wäre es nicht schon toll genug, hat mir Paulina auch noch Süßigkeiten und Weihnachtsgeschenke im Päckchen beigelegt. Hach, ich könnte vor Glück fast heulen. Schaut euch auch die Karte an, die sie gezeichnet hat! Danke, danke, Paulina!! Ihren Blog findet ihr übrigens hier:   fall in...naiLove, ein Blick lohnt sich!

Ist wiedermal recht lang geworden, aber ich hab tatsächlich alle drei Haul Posts geschafft ^.^ Es wird noch ein Looking Back und ein Best Of Post folgen, vielleicht sogar noch ein Silvester Nailart. Der Weihnachtsbeitrag kommt dann wahrscheinlich erst im neuen Jahr.  Bis dahin, viel Spaß, viel Glück für dich und denk das nächste Mal an mich

Last but not least, my Poland haul which my friend Paulina sent me. Swatches will be shown in another post, I didn't find the time to try them all out yet. Look how beautiful they are!! All Polish brands (Wibo, Colour Alike, eclair). And as if that's not already amazing enough Paulina sent me sweets and Christmas pressies as well. Gosh, I could cry because of happiness. And look at that little card she drew! Thank you so so much Paulina! You can find her blog here:  fall in...naiLove  Worth stopping by!

Quite a long entry but I really manage all three haul posts ^.^ There willl be the last Looking Back and a Best Of post coming, maybe a NYE nailart as well. The Christmas post will have to wait til next year. Til then 

Love Peace n Bye
Anhy

P.S Gosh I never noticed how long my nails were O_o Kinda creepy

Kommentare:

  1. ich liebe ja glitzer auf den nägeln

    Lady-Pa

    xoxo

    AntwortenLöschen
  2. Oh man da werde ich ja richtig neidisch, wenn ich sehe was du so alles tolles hast! Der weiße barry M Lack und There is snow one like you sind meine favoriten - total schön :)

    Spark&Bark

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Sie sind auf jeden Fall sehr besonders! There is snow one like you gefällt mir auch super gut

      Löschen
  3. Wow very big haul, all very cute but my fav is Lux and Lush is absolutely perfect!
    xx

    Oh very beautiful makeup perfect fow NYE!
    xx

    ╰(*´︶`*)╯♡” www.sakuranko.com

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! I really looove Luxe and Lush <3 Such a gorgeous polish *_*

      Löschen
  4. Wow~ Sooo many awesome polishes <3 Esp. love the white textured polish!

    AntwortenLöschen
  5. Nice tutorials and beautifull nailpolishes :)

    AntwortenLöschen
  6. ein toller post mit viel inspiration!
    und japs
    ich werde dem lippi noch einen eigenen post widmen :)

    AntwortenLöschen
  7. ♥.♥ beautiful nail polishes and nail stuffies! Don't mind at all the few messy bits XD Bound to happen! These days I learn to use peel off base coat for any glitter polishes - it reduces a lot of mess too. But i know peel off base coats just aren't for everyone (at least I know its not suitable for my sister and mother haha!).

    Ah, China Glaze polishes! Hahaha! Looks like you'd be having a growing collection soon! XD Ohh you got All Wrapped Up! o.O Oh its matte? I didn't know! But its so gorgeous! I love the shade when I saw it there, but it didn't look good with my skintone so I didn't pick it up. Didn't have a chance to see There's Snow One Like You in person. I have a mix feeling about it, I guess. May not like it as a whole, but I agree that it makes great snow effect :) Lux and Lush! What a beauty! Every nail polish addict must have those irridecent flakies in their stash! IHMO, it'd make a great bridal effect too, when topped over white. While I don't specifically own Lux and Lush (didn't have CG here that time) I do have similar one of another brand and loving it! Hehe Pure Joy was perfect as flecks for the flames! I'm still stunned by its beauty in your artwork ^^ Optical Illusion - yay! I'm so glad you got it. Still a beau in my stash! Haven't been using it as oft as I should. I guess I oughta search for inspiration and see how I may incorporate it in nail arts! (I'm terrible when it comes to including glitter polishes >.<)

    Oh how jealous! Wish I can find OPI polishes with great bargains here in malaysia. But the cheapest online also priced at MYR33 per bottle. Still expensive compared to CG =/ Can't wait to see your swatches of the OPI :D

    As for Barry M SNP1 White, I thought it look quite decent with the white background. I think they'd look great with simple borders/frame nails. Haha, but yeah the beads makes it hard to be liked. Too bumpy? =/ Will be looking forward to see what uses you'd find for it ^^ I know you will! :)

    Awh So sweet of Paulina! Love the card she drew for you :D So beautiful and whimsy! Hands down one of the most talented people on the in the blogger-world! I see many beautiful Polish polishes there! :D So happy for you as well ^^

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. It's matte but not too obvious, maybe because of the glitter. Anyway, I loooove this polish!
      Oh I haven't use Optical Illusion ever since as well :( I've got so many new polishes the last month that I can't give them all the attention they deserve which is quite sad :( Maybe I'll stop buying polishes for a while... (sure)
      OPI is really expensive in Ger and I wouldn't buy it for 16€ which is around 18/19 US$. Too bad that store with the great bragains is too far from where I live :( Otherwise I'd buy more of it too

      Löschen