Freitag, 24. Januar 2014

Mad About Monkeys

Seit einiger Zeit laufe ich nun um diesen Nagellack herum. Ihr könnt euch gar nicht vorstellen wie ich mich gefreut hab, als er dann in meiner MyStyleHit Bronzebox dabei war. Wie ein Äffchen! Musste zweimal hinsehen und dann den Namen des Lacks lesen bevor ich es glauben konnte. Ein Wink des Schicksals. Dieser Lack und ich sind füreinander bestimmt. Jap, daran glaube ich ganz fest xD Die Rede ist von When Monkeys Fly von OPI aus der The Great and The Powerful Kollektion. Ein wunderschöner Lack bestehend aus einer klaren Base, dazu hexagonale Glitzerpartikel in Holo, Silber und Gold. Die goldenen Glitzerteile sind hier natürlich der totale Hingucker. Wie der Lack im Fläschchem so schimmert und glitzert...15ml pure Freude! Auftragen lies er sich ganz gut, auch wenn man schon ein bisschen fischen muss um den Glitzeranteil zu erhalten, den man gerne hätte. Dadurch dass die goldenen Glitzerpartikel so groß sind ging das aber recht einfach. Nachteil der Größe ist anscheinend, dass die Glitzerpartikel beim trocknen dann abstehen... sagt zumindest das Internet und OPI nimmt ihn sogar zurück. =/ Als ich das gelesen hab war ich erst sehr enttäuscht. Hab die ganze Zeit darauf gewartet, dass das Glitzer gleich abstehen wird, aber nichts. Ich hab hier zwei Schichten vom Glitzerlack aufgetragen und er hat sich glatt auf meinen Nägeln angefühlt. Vielleicht haben sie seit dem die Formula geändert? Oder ich bin einfach gut xD Jedenfalls hab ich nichts negatives an diesen Lack feststellen können und empfehle ihn mit gutem Gewissen weiter ^.^

I've been wandering in the stores for quite a while just to take a look at this polish. Can you imagine how happy I was when I saw this in my MyStyleHit Box?! I went ape! Had to look at the polish twice and read the name before I could really believe it. Me and the polish - we're destined to be together. Yes, I firmly believe in that. xD  I'm talking about When Monkeys Fly by OPI from their The Great and Powerful Collection. A beautiful polish with a clear base and hexa glitter in holo, silver and gold. The golden ones are the eyecatchers here. Look how all those glitter sequins glitter and shimmer....15ml pure joy! It was applied on very easily even though I did have to fish some glitter. When I read that many had problems with the large gold glitter, since they tend to curl once the polish is dry, I was very disappointed. OPI even replace the polish  =/  So I applied two coats of When Monkeys Fly on my nails, waiting for it to curl but nothing. It feels absolutely smooth on my nails. Maybe they did change the formula? I don't know but I for one didn't have any problems with this polish and can really recommend it to you ^.^
OPI When Monkeys Fly
Die Basefarbe die ich hier trage ist Mod About You, ebenfalls von OPI (ich hab's derzeit mit dieser Marke einfach hihi). In der Flasche sieht er wunderschön aus, ein Traum von Mädchenrosa. Tja, auf meinen Nägeln hat er mir dann nicht so gefallen. Ein relativ "knalliges" Rosa, etwas Bubblegum mäßig und macht meine Hautfarbe total komisch. Bäh~ Mir gefällt's nicht so, hoffentlich kann ich mich irgendwann noch mit ihm anfreunden. Der Auftrag selbst war auch nicht brilliant, viel zu dickflüßig für meinen Geschmack. Dafür ist er aber sehr deckend! Wie man es eigentlich gewohnt ist von OPI.

As for the base I used Mod About You by OPI here (I've fallen in love with this brand). It's a dreamy light pink and very beautiful in the bottle. Well, in the bottle but not so much on my nails. For a light pink it's a pretty loud color, very bubblegum-like and makes my skin look weird. Meh~ I've expect it to be more subtle, more princess-like. Hopefully I will learn to like it somehow. Application wasn't too great as well, the formula was too thick for my taste. Therefor it's very opaque! 
OPI Mod About You

Kommentare:

  1. A feminine look, I think I would like to see that Monkey-polish on some darker background and maybe some nail art too ;) Monkey nail art! ^^

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. It looks gorgeous on a dark bg but I wanted to try out Mod About You as well since it's one of my new polishes so... and I actually really like light pink+gold ^.~ Hihi Definitely gonna incorporate it to some nail designs. Gaahh~ so much to do, I wish I'd have more time or at least more fingers hahaha

      Löschen
  2. oh was ein schöner Topper *-* Und den rosanen Lack finde ich auch klasse :) Erinnert mich etwas an den neuen roa Lack aus der love letters Le, wobei deiner sogar einen ticken rosaner ist :) schön<3

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja der hier ist ziemlich rosa, sogar schon etwas zu rosa xD Naja, liegt wahrscheinlich an meiner Hautfarbe, ich will den Lack nicht schlecht reden haha

      Löschen
  3. What a wonderful combo! These 2 polishes looks so glam together!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! They do look very nice together ^.^

      Löschen
  4. I like the glitter polish but the pink one not too much also but they look nice on your nails anyway <3

    http://www.pinkoolaid.com/

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yeah me too, I'd prefer it to be less..pink, a little bit lighter maybe.

      Löschen
  5. Wow, you make this glitter look awesome! and such a coincidence I'm wearing Glints of Glinda from the Great and Powerful collection as well ^_^ I was afraid to order When Monkeys Fly bc I read that the glitter was a bit curled, but on your nails, it looks perfectly fine :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. I have absolutely no problems with this one but I can't promise that all bottles are the same cause I saw some pictures where the curled parts look really bad. I wanna see your Glints of Glinda Mani :D Are you going to show them on your blog or IG?

      Löschen
  6. Uwah! Drool worthy polishes! Omgosh! The gold hexas and the holos all seems to say, When Monkeys Fly magic happens! So pretty! Oh I actually think Mod About You is a lovely shade - one that I'd actually wear (i think) because of the purple undertones. Sorry it wasn't the kind of pink you expected. Maybe you might like it better matte.. just a thought. But I think its a really lovely colour and hope you'd come to love it someday! :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh thanks, I will try it matte. Usually purple-ish colors suit me very well so I don't understand why this looks so strange on me =( Buuuut I've done a nail design with this one and have some nails painted with an actual purple polish and it looks great. I do like it more now :D

      Löschen