Sonntag, 9. Februar 2014

essence new in town TE

essence New In Town
Hallo meine Lieben,
letztes Wochenende erhielt ich ein Päckchen von cosnova mit Produkten der New In Town Trend Edition. Nachdem ich die Sachen eine Woche lang getestet habe, kommt hier nun eine Review

Hello my loves,
last weekend I've recieved a parcel from cosnova with some products from their New In Town Trend Edition. After testing them for a week I can finally show you the review 
essence all about candies
Die all about... eyeshadow palettes sind in zwei Varianten erhältlich, einmal 01 nude und einmal 02 candies (Ich bilde mir aber ein irgendwo noch zwei weitere gesehen zu haben..). Ich hab die candies bekommen, die sechs Pastelltöne enthalten, alle schimmernd. Die Textur ist in der Tat sehr weich und buttrig. Pigmentierung ist wie so oft bei Pastellfarben eher mäßig. Ohne Base würde ich die Lidschatten nicht tragen, denn sie kommen sonst kaum zur Geltung und halten auch nicht lange. Getragen wurden die Farben daher hauptsächlich als Highlighter, entweder an den Augenbrauen oder am inneren Augenwinkel.
(Swatches weiter unten)

The all about...eyeshadow palettes are available in two different versions, 01 nude and 02 candies (I think I saw two additional ones somewhere though). I've recieved the candies which contains six pastel shades, all shimmery. The texture is indeed very soft und buttery. Pigmentation however is mediocore which is quite normal for pastels I guess. I wouldn't use these eye shadows without a base. They last a lot longer with one and show to advantage more. I mainly use these colors as highlighters on my brow bone or on my inner eye corners. 
(Swatches are below)
get big lashes volume curl mascara
Hier ist wirklich alles big. Von der Verpackung bis zu der Wimpernbürste. Diese ist leicht geschwungen und soll so beim tuschen helfen. Eigentlich eine tolle Sache, jedoch ist die Bürste für meinen Geschmack zu groß. Ich muss immer extra aufpassen, dass nichts veschmiert und komm auch sonst nicht wirklich an den Ecken und Enden ran. Die Tusche selbst finde ich ok. Da meine Wimpern typisch asiatisch sind (spricht: kurz und zeigen stur nach unten), bringt auch die beste Mascara nichts, von daher kann ich nicht allzu viel dazu sagen. Sie verschmiert aber nicht und das ist schon ein großes Plus. Einzig die Bürste wäre für mich ein Grund sie nicht zu kaufen.

Big is the right word for this product. The packaging is quite big as well as the brush. The brush is a bit curled which should help you to apply it more easily. Actually a good thing but since the brush is so (too) huge I had some problems with it. It didn't really reach the inner corners of my eyes and I had to be very carefully while applying it so that it wouldn't smudge. The mascara itself is ok. I have those typical asian lashes (means: short and straight) so even the world's best mascara wouldn't make a huge difference on my lashes. What I find important is that mascaras don't smudge and this one doesn't which is a huge plus, isn't it?! The only reason why I wouldn't buy it would be the brush.
essence gel eye pencil waterproof
Wasserfest, wischfest und langanhaltend. Das sind die Verprechen die essence macht. Wasserfest ist relativ, aber wischfest und langanhaltend ist er wirklich. Meine eye liner verschmieren immer doch mit dem hier hielt sich das sehr in Grenzen und ich kam 3-4 Stunden klar ohne den Spiegel checken zu müssen. Ganz klare Kaufempfehlung

Waterproof, smudgeproof and longlasting. That's essence promise. Waterproof is quite relative I'd say but this eye pencil is indeed smudgeproof and longlasting. Usually my eye liners/ pencils always smudge but with this one it's really to the minimum and I can wear it for 3-4 hours without worrying about how my eyes look. Definitely a recommendation here!
essence blush up! powder blush 10 heat wave
Der Name passt wirklich wie die Faust aufs Auge zum Blush. Ein knalliges Orange, dass in ein Pink übergeht, heißer Ombre Look. Ich dachte erst die Pigmentierung wäre so lala, doch aufgetragen ist die Farbabgabe sehr gut, man soll auf jeden Fall etwas aufpassen, dass man nicht overblushed aussieht.

The name and the blush itself are like chalk and cheese. A vibrant orange which becomes a hot pink, what a hot ombre look! First I thought the pigmentation would be so so but after applying it on my cheeks I realize that the color payoff is really good. Be careful that you don't look overblushed with this one. 
essence all about candies eye shadow palette & essence blush up 10 heat wave swatches


essenece XXXL longlasting lipgloss matt effect 05 Velvet Rose
Hierauf war ich sehr gespannt. Ein matter Lipgloss? Mein erster Gedanke waren ja die Velvetines von Lime Crime (Nein, sie gleichen sich nicht). Was als erstes auffällt ist der zuckersüße Marshmallowgeruch. Normalerweise bin ich nicht so pingelig was das betrifft, aber das hier ist mir schon zu süß. Auf den Lippen ist er auch noch eine Weile wahrnehmbar, doch nicht ganz so stark. Die Farbe 05 Velvet Rose ist ein wunderschönes Altrosa, leicht nudemäßig. Der "Gloss" fühlt sich sehr pudrig an, nicht das was ich erwartet hatte, aber angenehm. Longlasting ist etwas übertrieben wie ich finde. Der Gute hält zwar eine Weile durch ohne Essen und Trinken, aber wirklich langanhaltend ist das nicht, wobei ein leichter Stain zurückbleibt. Da ich bei Glossen die Haltbarkeit eh relativ sehe, stört mich das nicht. Das matt ist ziemlich nice, es schaut nicht trocken aus, betont aber oft die Lippenfältchen. Ich trag immer eine Pflege drunter, dann hält es sich in Grenzen. Fazit: Trotz einiger Cons gefällt mir der Gloss, da die Farbe einfach so schön ist und auch das matte spricht mich eher an als normale Glosse.

This one got me really excited! A matte lipgloss? My first thought was the Velvetines by Lime Crime (Nope, they're not alike). The fist thing I've notice was the sugarsweet marshmallow smell. Usually I'm not too fussy with the smell of my lip products but this was even for me too much. Having it on my lips I could still sense the smell though it wasn't that strong anymore. Velvet Rose is a beautiful dusky pink, quite nude looking. This "gloss" felt very powdery on my lips which was unexpected but it was a pleasant feeling. Longlasting is exaggerated in my opinion. It does stay on for a quite a while when you don't eat nor drink but I wouldn't say that it's longlasting, though a nice stain always remains. Since I never really expect lipglosses to be longlasting this wasn't a con to me. The matte finish is nice, doesn't look dry but indeed matte. On the downside it emphasizes your liplines so make sure to wear a lipbalm underneath. Conclusion: This one does have some con points but since they are all very standard for matte formulas I can look over them, mostly because I love the color so much and matte finishes generally are more my cup of tea than glossy ones.
essence XXXL shine lipgloss 26 twinkle twinkle
Der Gloss hat im Grunde nichts was mich anspricht, dieses Quitschpink und all das Glitzer. Ich bin ja keine 14 mehr dachte ich mir. Aufgetragen war ich dann doch angetan vom Gloss. Das pink ist nicht ganz so krass und auch das Glitzer hält sich in Grenzen. Des Weiteren klebt er nicht, was bei Lipglossen ganz wichtig ist wie ich finde. Präziser Auftrag gelingt mit dem Applikator wirklich einwandfrei. Eigentlich bin ich ja überhaupt kein Lipgloss-Fan, doch der hier meine Lust darauf wieder geweckt.

Den Nagellack seht ihr in einem anderen Post mit weiteren essence Nagelprodukten, die ich mir geholt hab ^.^  [EDIT] Hier geht's zum Post mit den Lacken

Basically this gloss has everything I dislike: gaudy pink and glitter. My first thought was that it would be something only 14 year old girls would wear. But after I applied it on my lips I was fond of it. The pink wasn't gaudy anymore and the glitter wasn't too visible. More important, this gloss doesn't feel sticky on my lips and I like the applicator a lot. Usually I'm not a lipgloss fan but this one convinced me.

The nail polish will be shown in another post with some other essence nail products which I just bought ^.^ [EDIT] Here is the link to the nail polish post
wearing the new in town TE products shown in this post (on my lips: velvet rose)

Love & Peace
Anhy 


***Products were sent to me for review. Everything mentioned are my honest thoughts and opinions. I was not paid to write this review***

Kommentare:

  1. What cute products, especially the eyeshadow palette :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yup, those pastel colors are super duper cute :D Not what I would have picked in the stores but I'm growing to love it hihi

      Löschen
  2. für den blush interessiere ich mich auch
    will mir den zulegen :)

    AntwortenLöschen
  3. Such fresh look!!
    What a sweet collection, I love the blush shade a loooot <3

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. The blush was what stood out the most to me too as I recieved the products. The gradient looks awsome!

      Löschen
  4. Great review. That blusher/roughe called heat wave makes me want to make a nail art gradient in those colors.. Grrreat :)
    If you're going to post some valentine nail art's please join my theme week if you like to. Info here: http://gelicnailart.blogspot.se/2014/02/dont-miss-valentine-polish-week.html

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yesss, my thoughts exactly! ^.^ Probably gonna do one with those colors for summer hihi
      I'm planning to do one or two more Vday nail arts, hopefully I can (soo freakin busy lately). Definitely gonna post it on your theme week, thanks for letting me know :x

      Löschen
  5. Ohh looks good. I don't fancy much of shimmers myself. I prefer matte finishes on my face more. That said, I'm quite interested in the velvet rose, been wanting to get matte lippie products for sometime now. Ah and the eyeliner too, but I'm very concern with removal efficiency. Was it hard to remove? Btw, I simply love the saturation of blusher! -- I thought of gradients nails too hahahaha!! Can't wait to see the nail polishes! :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Me too!!! I'm totally the matte type of girl when it comes to my face but recently I think that I look younger with shimmer so I use it more. That's also why I've started to wear lip glosses (used to hate them freakin bad).
      Don't worry, the eyeliner was very easy to remove with make up remover. ;)

      Löschen