Montag, 24. Februar 2014

new essence effect nail polishes (+ nail arts)


Hallo meine Lieben,
heute möchte ich euch die neuen effect nail polish von essence vorstellen, die bei mir einziehen durften. Eigentlich sollte dieser Beitrag schon viel eher online gehen, doch da ich zu jedem Lack ein Nailart gemacht habe, hat es dann länger gedauert. Lange Rede, kurzer Sinn. Lasst uns einfach gleich mal starten:

Hello lovelies,
today I want to show you my new effect nail polishes by essence. This post was supposed to go online way earlier but creating a nail art with each polish took me longer than expected. Anyway, let's get started:



12 bejeweled
Ich fang mit dem Lack an, der mir von essence zugeschickt wurde (die anderen habe ich selbst gekauft). Bejeweled ist milchig und enthält viele Flakes, die changieren. Er eignet sich am besten als Topper, da er nicht deckend ist, dennoch spricht auch nichts dagegen ihn pur zu tragen. Ich finde die Basisfarbe wirkt mit bejeweled leicht matt, obwohl das nicht wirklich der Fall ist. Das erste Mal hatte ich ihn auf ein dunkles Violet aufgetragen und er gefiel mir überhaupt nicht. Durch dieses milchige und dass er manchmal matt wirkt sieht er auf dunklen Farben wie ich finde komisch aus. Einzig was ich mir vorstellen könnte wäre für ein Galaxy Nailart. Auf Weiß und allgemein hellen Tönen gefällt mir der Topper schon besser. Besonders auf Weiß! Die Konsistenz ist etwas dickflüssig, trotzdem lies er sich gut auftragen. Meine Meinung: Ok, muss man aber nicht haben

I start with the one that was sent to me by essence (bought all the other ones myself). Bejeweled is milky/pearly and has many flakes which shimmers. It looks the best as a topper because it's not very opaque. I've noticed that this polish makes your base seems matte even though it's not. The first time I've tried this polish was over a deep violet and I really disliked it. Generally I think this one doesn't look good on dark colors. Maybe with the exception of galaxy nails. It does look great on white and light colors though. Especially on white! The consistency was quite think but I had no problems with the application. My thoughts: It's ok but not a must have.
essence effect nail polish holo jewels 12 bejeweled - 2 coats on my pointer+pinky and over the white polish
Rock n Roll Girl Nails
02 baby, you're a firework
Bei "sparkling sugar" dachte ich eher an einen Sandlack oder zumindest sowas in die Richtung. Aufgetragen fühlt er sich aber an wie ein ganz normaler Glitzertopper: etwas rau, nicht wirklich der Rede wert. Dieser Lack lässt Mädchenträume in Erfüllung gehen. Das ganze Glitzer erinnert mich an Feenstaub. Bis jetzt  hatte ich ihn nur auf Rosa-Rot-Lila-Grund aufgetragen und es gefiel mir immer sehr gut. Wie er auf anderen Farbfamilien aussieht muss ich noch testen. Diesen Schatz möchte ich nicht mehr in meiner Sammlung missen.

I thought of a sandy texture polish when I read "sparkling sugar". Well, it's not. On my nails it feels like a usual glitter polish, a bit rough but nothing to speak of. This polish is a dream come true to every girly girl. It reminds me of pixie dust. Until now I only had it as a topper over pink-red-purple bases and always liked it. Still have to try it over other hues though. Definitely a polish I don't want to miss in my collection anymore.
essence effect nail polish 02 baby, you're a firework over a lavender polish (original post here)

19 bird of paradise
"Feather Effect". Eine klare Basis mit vielen (relativ kleinen) pastellfarbenen Bar-Glitter. Aus Neugier hab ich ihn mir gekauft und dann den Namen des Lackes umgesetzt. Eine günstigere Alternative zu Sally Hansen oder anderen Marken. Wenn man sowas noch nicht besitzt, sollte man ihn sich auf jeden Fall zulegen.

"Feather Effect". A clear base with (relatively small) pastel colored bar glitters. I bought this out of curiosity and then transform the polish's name into a nail design. A cheap alternative to Sally Hansen or other brands. If you don't own this kind of polish yet then you should get it.
essence special effect topper feather effect 19 bird of paradise
Bird of Paradise - Parrot Nails
22 black dress and white tie
Auf diesen Lack hab ich mich am meisten gefreut und ihr habt ihn auch schon zwei Mal sehen dürfen. Klare Basis, schwarze und weiße Pünktchen (hex?) und einen Schuss ̶F̶̶e̶̶e̶̶n̶̶s̶̶t̶̶a̶̶u̶̶b̶ Glitzer. Ich liebe ihn einfach und habe während ich das hier schreibe wieder das Bedürfnis ihn aufzutragen. Von allen Lacken hier ist dieser mein Liebling. Anfangs dachte ich er könnte ein Dupe zu L'oreals 916 Confettis sein, muss aber sagen, dass die beiden sich schon sehr unterscheiden, zum einen in der Größe der Pünktchen und zum anderen was den Glitzer angeht. Ich werde mir Confettis also trotzdem noch holen und umgekehrt falls ihr den von L'oreal schon habt, solltet ihr euch diesen auch trotzdem noch holen.

I was looking forward to this nail polish the most and you could already see it twice on my blog before. Clear base, black and white dots (hex?) and a dash of ̶p̶̶i̶̶x̶̶i̶̶e̶̶ ̶̶d̶̶u̶̶s̶̶t̶̶ ̶ glitter. I love this one so much and while I'm writing this I feel the urge to use this polish again. Out of all new essence polishes this one is my favorite. At first I thought this could be a dupe to L'oreal's 916 Confettis but they are quite different from each other actually - for one thing in their size, for another thing the glitter. That means that I will still buy Confetti and if you have Confetti already you should still buy this one too.
essence special topper 22 black dress and white tie - 101 Damaltians Cruella De Vil Nails (original Post here)
"Don't leave me!" Sad Valentine's Day Nails (original Post here)
21 get the party started
Klare Base, dezent goldener Glitzer, dazu hexagonale Glitzerteile in Silber, Rosa und Lila. Das ist wirklich eine Party! Wenn man Glitzertopper mag, wird man diesen hier mögen. Ich muss zugeben, dass ich ihn eher spontan mitgenommen hab und er wahrscheinlich irgendwo in der Ecke bei mir stehen wird. Es ist irgendwie ein Topper mit dem ich nicht so viel anzufagen weiß (bezogen auf Nailarts), mit anderen Worten doch eher langweilig für meinen Geschmack. Ach ja, ihn abzumachen war eine leichte Qual. Selbst mit der Folienmethode hab ich ewig gebraucht.

Clear base, subtle gold glitter and hex sequins in silver, light pink and purple. This is indeed a party! If you like glitter toppers you will love this one. I must admit that I bought it on the spur of the moment and now it's most likely to stand somewhere in the corner of my room. It's one of those toppers I just don't know what to do with (referred to nail arts), so in other words it's quite boring for my taste. Oh, and removing this polish was a torture, even with the foil method.
essence special effect topper twinkling stars 21 get the party started (+heart rhinestones)

23 million dollar baby 
Erinnerte mich auf den ersten Blick an cool breeze, jedoch sind es zwei unterschiedliche Lacke (cool breeze ist eher bläulich) Am besten könnt ihr es bei meinem Mermaid Nails sehe, wo ich beide drauf hatte. Ich liebe es wie die Glitzerteile changieren. Es war etwas schwer diese auf den Nagel zu verteilen, das Gute ist aber dass man nicht rumfischen muss, bis man die Partikel bekommt. Ich rate zu zwei dünnen Schichten, anstatt alles auf einmal auf den Nagel zu klatschen. Mir gefällt der Lack sehr gut, denn im Gegensatz zu 21 get the party started fallen mir etliche Nailarts ein sobald ich ihn nur ansehe.

Reminded me of cool breeze at first but they are definitely 2 different ones (cool breeze is more blue). You can see that the best on my mermaid nails where I had both on. I love the glitter sequins here and how they shimmer. It was quite difficult to spread them evenly on my nails but I didn't have to fish the sequins, there was a decent amount of them on the brush already. I recommend you to apply two coats. Unlike 21 get the party started I can immediately come up with nail arts by only looking at this polish. Yes, I love it. 
essence special effect topper jewel effect 23 million dollar baby
essence special effect topper jewel effect 23 million dollar baby (pointer) vs 16 cool breeze (thumb) - original post here

101 jewels in the pool
Eine blaue Base, sheer, dazu blaues Glitzer. Man benötigt gut 3 Schichten, wenn  man diesen deckend haben will. Ich empfehle hier ganz klar eine dunkle Base drunter zu tragen. In meinem Fall war es ein Dunkelblau und das Ergebnis sieht 1:1 aus wie der Lack im Fläschchen, was mir sehr gefallen hat. Da er jewels in the pool heißt, hab ich einfach ein paar Strasssteine und Seashell Studs angebracht, passt doch gut zum Namen, oder?

A sheer blue base with blue glitter. You'll need 3 coats to have an opaque outcome. I recommend to wear a dark base underneath. Here I wear a dark blue as my base and the color looks exactly like how the polish looks in the bottle. Since this polish is called jewels in the pool I thought I just add some rhinestones and seashell studs on my nails to fit the name.

07 blue-jeaned
Dunkelblau mit silber Glitzer, ein Lack der matt trocknet. Mit zwei Schichten war er komplett deckend. Genau wie bei baby, you're a firework ist er nicht besonders rau, auch wenn er als sugar Lack bezeichnet wird. Ich finde ihn sehr cool, das Matte gefällt und man kann sicher gut mit ihm rumspielen. Das Design ist wieder vom Namen des Lacks inspiriert. Also entweder bin ich supermegatoll, weil ich bei 4 Lacken die Designs nach den Namen gemacht habe oder ich bin supermegalangweilig. xD

Dark blue with silver glitter, a polish which dries matte. It was opaque with two coats. Like baby, you're a firework it's not all too rough even though it's a sugar polish. It looks very cool, I especially like the matte finish and it's great to play with. The design was inspired by the polish's name again. So, either I am the greatest because I've translated four polish names into nail arts or I am the most uncreative person on earth (yes, I like to exaggerate haha)
essence special effect nail polish jeans sugar 07 blue-jeaned
super easy denim nails

Kommentare:

  1. I love your nails in the last photo so much! Great color : )

    ❤ ✿ NEW POST ✿ ❤
    Rinako

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! I'm in love with that shade too :)

      Löschen
  2. The parrot mani and the two mermaidy ones are just fabulous, girl! You have quite a lot of inspiration, it amazes me every time!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. haha Thank you so much dear! It took me quite a while though to do all these nail arts xD

      Löschen
  3. OMG!!! These nail arts are all so very pretty. I super love the designs. Great ideas and color mixing. Love it!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! Always great to read that people enjoy my nail arts though I know that they're nowhere near perfect :)

      Löschen
  4. You are the greatest for translating the polishes' names into nail art! :) Of all these manicures, my favourite is the one with the parrot! But they're all beautiful!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. haha thanks a lot sweetheart <3 The parrot seems to be very popular :D

      Löschen
  5. Klasse Nailarts auf einem Haufen wuuuh <3 Ich mag das Papageindesign mega <3 Weeeil der feather Lack hier mega passt :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja find ich auch. Und in Kombi mit einem Vogel sieht es tatsächlich nach Federn aus ^.^

      Löschen
  6. Oh, your posts are always filled with awesomeness! and your nail art's are amazing :D Great review of the different polishes, my favorite is that colors shifting glitter (23 million dollar) :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Then you should get it if it's available in your country :) It's very beautiful, even more irl hihi

      Löschen
  7. wow! all these glitter polish are super cute and I love ur parrot mani so much!!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you Anastacia!
      I'm looking forward to see your nail arts again <3

      Löschen
  8. jewels in the pool finde ich richtig klasse! Deine Naildesign sind alle so toll. Die sehen echt so aus wie die von den Japanerinnen in den Zeitschriften :) Ayumi Hamasaki hat auch einmal ein Buch veröffentlicht mit ihren Nageldesigns, kennst du das?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Jaa das Buch von Ayu kenn ich und hatte mir auch immer vorgenommen was zu rekreieren. Muss nur mal dazu kommen xD
      Ich lass mich meistens von japanischen Nailartists inspirieren weswegen es wahrscheinlich so aussieht :D Außdem haben die Japaner meistens eine rundliche/ spitze Nagelform, wie ich sie auch hab, trägt glaub ich auch dazu. Ansonsten bin ich aber noch weeeit von ihrem Talent entfernt :3 Trotzdem danke <3

      Löschen
  9. Wahnsinn! Soviele tolle Ideen und geniale Umsetzungen! Gefällt mir sehr gut! Hut ab :D

    AntwortenLöschen
  10. Where do you find time to do all these amazing nail arts?? You're so talented at freehand. :) I'm sorry I haven't left a comment recently. I subscribed to your feedburner so I always forget to comment. Haha. :D btw, after my swatch post, I decided to trim my nails. O.o I never noticed them until a while ago that they have grown so long. -_- I decided to maintain the length at 1.5cm. Hahaha

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. I do my nails at night :D
      Don't worry Breena, I know you're busy with school. Wish you best luck on your exams <3
      haha Funny, cause I just cut my nails too. Will blog about that soon ^.~

      Löschen
  11. Wow, these are so gorgeous! I love them all, especially the bird of paradise one. Really well done! :D

    ~ Yun

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you very much Yun! I'm glad you enjoy them <3

      Löschen
  12. I will vote you're the greatest! Haha! :D Love all the nail arts you come up with the polishes. And I really like the Birds of Paradise - Parrot Nails you did. The green background was so suitable for the feather effect polish. Wish I had known Essence was going to release this earlier. Haha, I've already purchased the Sally Hansen's one :/ Hehe, and parrots always reminds me of Faber Castell colour pencils. XD But its all good, your mani looks so pretty and tropical :)

    Essence 21 Get The Party Started do look lovely with the mixes of glitters and colours. I actually do like the simple glitter tips you did together with the matching heart rhinestones :) Hahaha! Despite being lack of inspiration, you actually still made something really pretty to look at ^.^

    Essence Million Dollar Baby totally made a million dollar worth of nail art! Priceless! I love your mermaid nails and how you used this polish to create and compliment each looks :D Will definitely keep a look out for this one! Have to add this into my collection XD Hahaha!!

    Essence Jewels In the Pool, what an apt name! The glitters sure sparkles beautifully within those deep blue jellies, almost like glittering sea particles (or bubbles) underwater. If I hadn't already have so many blues (and really similar ones too!) I'd definitely pick this one up! And I think you chose the right elements to add with this polish! :))

    Essence Blue-Jeaned, I.. want this too!! Reminds me of or I think this is similar if not a possible dupe to one of Etude House's denim set, I wanted the deep blue one just like this one you showed! :) But it came in set, and... you know I rather pay for 1 that i want.. haha!! So yesss definitely on the look for this! So far, I haven't seen any of these release in my area, hope it'd be here sooner! :D Hehe, love the nail art you did! Simple and effective ;) I'm loving the studs too! The textures on them really fits the denim theme ^.^

    Oh, I almost missed out Essence Bejeweled (very common name now eh?) -- pretty sure I have one very similar to this one already (by SkinFood). But similar, not the same (hahaha!) cause mine had a more pearly white kind of base. I see Essence Bejeweled have more of a milky base. True, I'm not too much fan of a milky over dark bases myself too. But looking at it again, I think maybe it'd be great for some sort of foggy scene effect? Theory wise, seems to work, haven't tried it myself either. Hahaha! I do agree with you, its okay but not a 'must have' kind of polish :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. haha Thank you!
      Hmm I don't have any of Etude's denim polishes so I can't tell you, sorry! :( But I can really recommend you the essence denim one, I looove this polish to much!

      Löschen
  13. ich hatte iwie immer das Gefühl, dass die Nagellacke von Essence schneller austrocknen als andere. Hab mir deshalb seitdem dann immer nur noch welchen von P2 gekauft. Aber diese Nagellacke machen mich grad schon voll an, besonders weil du damit so tolle Nailarts kreiert hast =D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Jein. Also die von p2 finde ich persönlich auch besser, aber es gibt auch viele gute essence Lacke. Und mit einem Lackverdünner geht das dann schon irgendwie :D Und freut mich, dass dir die Lacke gefallen!

      Löschen