Dienstag, 18. März 2014

Maybelline Color Show Limited Editions

Maybelline erstaunte die letzten Monaten mit tollen LEs. Über die Brocades LE schwärme ich heute noch und auch die die danach kamen haben mich überzeugt. Wenn auch etwas verspätet zeige ich euch heute also meine Maybelline Color Show LEs. Alle Lacke kosten 1,95€ und beinhalten 7ml.
Fangen wir chronologisch rückwärts an:

Maybelline surprised us the last month with great LEs. I'm still in love with the Brocades LE and also fall for the ones which came after that. It's a bit late but today I want to show you some of the Colorshow LE pieces I purchased the last months. Each polish costs €1.95 and contains 7ml. Let's get started:


Colorshow Street Artist Top Coat LE
Die aktuellste und auch aktuelle LE bietet uns verschiedene Top coats. Bei uns erschienen sind: 01 Boom Box Black, 02 White Splatter, 03 Urban Vibe und 04 Alley Attitude. Vom Aufbau her sind sie alle gleich, schwarze und neonfarbene Hex-& Barglitzer auf einer klaren Base. Einzig White Splatter hat weiße Hex-& Barglitzer, dazu metallische Pailetten in Lila, Grün und Blau.  Ich habe drei der vier, Alley Attitude war leider schon ausverkauft. Die Lacke lassen sich gut auftragen, man bekommt reichlich Glitzeranteile. Zwei Schichten sind hier ausreichen, natürlich könnt ihr auch noch schichten.
In den USA erschienen die Lacke anscheinend unter anderen Namen, so heißt die Kollektion auch Street Art und nicht Artists, auch sind teilweise andere Lacke dabei als bei uns. Hier könnt ihr die anderen Lacke sehen.

The most recent LE offers different top coats. In Germany 01 Boom Box Black, 02 White Splatter, 03 Urban Vibe and 04 Alley Attitude were released. They are all very similar: black and neon colored hex & bar glitters on a clear base. Only White Splatter is different, it has white hex & bar glitters with metallic sequins in purple, green and blue. I bought three out of the four polishes, unfortunately Alley Attitude was sold out already. Two coats are perfect for the graffiti look, of course you can build it up even more. Apparently this collection was released in the States under different names (it's also called Street Art instead of Artist) and partly different polishes as well. Here you can take a look at the US version.
Maybelline Colorshow Street Artist 01 Boom Box Black & 03 Urban Vibe ( 1 coat on pinky & ring finger, 2 coats on middle finger & pointer)
Maybelline Colorshow Street Artist 02 White Splatter

Colorshow Crystallize LE
Diese LE enthält sechs Texturlacke, bei uns sind davon jedoch nur vier erschienen: 231 Light Up, 232 Rose Chic, 233 Silver Touch und 234 Green Depth (fehlen also 235 Red Excess & 236 Nearly Black). Bei mir durften Light Up und Silver Touch einziehen. Rose Chic hat mich nicht interessiert und einen 100% Dupe zu Green Depth besitze ich bereits (wen's interessiert: Wibo WOW glamour sand Nr1).
Light Up ist mit Abstand der schönste silberne Sandlack, wenn nicht sogar DER Silberlack den ich gesehen habe. Es ist ein sehr sauberes Silber. Er glitzert, er schimmert und die Textur ist dabei nicht allzu raus, was mir sehr gefällt.
Silver Touch, ein lila/ violetter Lack mit silber Glitzer, einen silver touch eben. Auftrag verlief wie bei Light Up schon problemlos. Mir gefällt er zwar nicht ganz so gut wie Silver Touch, dennoch auch ziemlich gut. 
Da beide Lacke silber Glitzeranteile haben, dachte ich ich kombiniere sie für ein Nailart. Mit dem Nude sah es dann doch etwas komisch aus, weshalb ich die lilanen Strasssteine und dreieckigen Studs noch hinzugefügt habe. Nichts spannendes, dennoch ganz nett.
(Der Nude Lack ist übrigens 05 Meet Nudy aus der catrice Une, Deux, Trois LE. Ich fand ihn so schön, dass ich mir gleich ein Back-up geholt  habe ^.^)

This LE contains six texture polishes, from which four was released in Germany: 231 Light Up, 232 Rose Chic, 233 Silver Touch and 234 Green Depth (235 Red Excess & 236 Nearly Black missing). Light Up and Silver Touch became part of my collection. I wasn't interested in Rose Chic and already own a dupe to Green Depth (in case you want to know: Wibo WOW glamour sand Nr1) 
Light Up ist by far the most beautiful silver sand polish, if not THE most beautiful silver polish I've ever seen. It's a clean silver and it glitters and shimmers and the texture is not too rough, which I really like. Great polish indeed!    
Silver Touch is a lilac/ violet polish with silver glitter, a silver touch as it says. Application went really smoothly just like Light Up. I don't love this one as much as Light Up but still like it very much.  
Since both polishes contains silver I thought I'd combine them for a nail art. It looked quite strange with the nude though so I added some purple rhinestones and triangle studs. Nothing exciting about this design but I think it's still pretty nice.    
(The nude polish I'm using here is 05 meet nudy from catrice's Une, Deux, Trois LE. I love this nude so much that I already bought a back-up hihi ^.^)  
Maybelline Colorshow Crystallize LE Light Up & Silver Touch

Colorshow Stripped Nudes LE
Auch bei dieser LE erschienen nur vier von sechs Lacken bei uns: 225 Bare It All, 227 In Your Flesh, 228 Tan Lines und 229 Bronze Me Up (226 Take It Off & 230 Undress To Impress fehlen). Und wieder durften nur zwei einziehen. Bare it all hat mich im Laden nicht so angesprochen (wobei ich es nun doch ein klein wenig bereue ihn nicht gekauft zu haben) und von Bronze me up war die Konsistenz so komisch. Ich hätte mir gewünscht, dass Take it off bei uns erscheint, von den Swatches die ich gesehen habe, sah er sehr schön aus, aber was solls.
In your flesh ist ein schöner Nudelack mit creme finish, Tan lines hingegen ein Bronzelack im metallic look. Beide ließen sich problemlos auftragen und waren nach zwei Schichten deckend. Ich habe sie für ein Nailart kombiniert, dazu Nailart tape und Nieten in Gold. Auf den Fotos sieht es recht langweilig aus, in Wirklichkeit war es aber sehr schön elegant aus.

Again, only four out of six polishes were released here in Germany: 25 Bare It All, 227 In Your Flesh, 228 Tan Lines and 229 Bronze Me Up (missing 226 Take It Off & 230 Undress To Impress). And again I bought two of them. Bare it all looked weird in the stores (I now regret it a bit that I didn't buy it though) and the consistency of Bronze me up was really bad, so I didn't take those two. I wish they would have released Take it off, the swatches for this polish look really great. 
In your flesh is a pretty nude polish with a creme finish, Tan lines on the other hand is a bronze polish with a metallic look. Both were very easy to apply on and opaque after two coats. I combined them for a nailart and added gold nail art tape and studs as well. It looks quite boring on the pictures but in real life it was very elegant.
What's your favorite Colorshow collection/polish?

Love & Peach
Anhy

Kommentare:

  1. Das Design zu den Stripped Nudes sieht super aus! Tan Lines habe ich auch, und den Meet Nudy auch, finde ich auch backup-würdig :D Hab aber in letzter Zeit sehr viele solcher Nuancen gekauft... ich hoffe einfach mal, dass das reicht ;)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. haha Ich kauf stääändig Nudelacke, aber ich bin auch immer auf der Suche nach dem "perfekten Teint" für meine Anime nailarts xD Sooo schade dass essence die Nude reihe rausgenommen hat, aber ja, Meet Nudy ist ein würdiger Nachfolger für iced latte hihi

      Löschen
  2. Oh my, those nailpolishes look all great! Want them, especially the street artist (a)
    So love your manicures, you're very talented <3

    http://stylealamy.blogspot.nl/

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you My! The street artist collection is great, definitely recommend them! ^.^

      Löschen
  3. Great nail art <3 and great review! :D I feel very excited for many of these polishes, the glitter ones and the textures especially. I don't know if they're sold in sweden though.. If they are I'll probably buy some of them. :P

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Look out for them, I'm sure they have it too in Sweden ^^ These LE were sold out sooo fast in Ger, I'm really happy that I could buy everything I wanted :D

      Löschen
  4. wow~~~ all those polishes looks so great!! I especially love the glittery one, so awesome!

    AntwortenLöschen
  5. awesome ^^
    love all your nails here
    would you like to follow each other to keep in touch?
    MY-Emily
    Please, let me know! ;)
    Follow me and I will follow you back for certain
    (leave a blog link at my blog after follow so I can go back ur blog again)

    AntwortenLöschen
  6. Richtig, richtig schöne Lacke sind dabei! Mir gefallen irgendwie alle~ :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hehe Ich finds toll dass sie alle ein anderes "Thema" haben, von Nude zu Textur zu Toppern. Maybelline hat da echt einen tollen Job gemacht

      Löschen
  7. Die sehen alle echt super aus - sind mir grade gestern im Laden aufgefallen :) Besonders die Street Artist Lacke finde ich ja ziemlich cool!

    Spark&Bark

    xx

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ich war ziemlich überrascht wie cool sie sind, haben tatsächlich einen Graffiti Look :D

      Löschen
  8. They are really beautiful, especially boom box black, my favourite!

    AntwortenLöschen
  9. Nice swatches... we haven't got the crystallize collection in the US yet :/

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Maybe they're sold out? I saw some US bloggers swatch them already :D

      Löschen
  10. Whoa! Maybelline's Street Artist Collection is really something! Though only four were released in Europe, I think those are the better ones :D I can definitely see myself picking these up too if I have them here. Love them!

    Hahaha! I guess it can't be helped. With Light Up being so reflective and blingy silver, it can't help but stole the limelight away from Silver Touch! However, I do agree both are such gorgeous shade. I already polishes similar with Light Up, so Silver Touch seems like one I'd love to add in my collection. Love the nail art! Minimal, but more than enough to show off the beauty of these two polishes! The embellishments you added really helped pull the whole design together :D Btw, just checked out the swatches briefly, sad the red and black weren't available. The black seems special though... =(

    Ohh! Nudies! Hahhaha! Don't think I'd ever get bored of seeing nude polishes XD Did a quick search, definitely loving Bare It All and Take It Off. Too bad eh, TIO is not available =/ Hopefully there'd be dupes out there hahahaha! For your info, I think the nail art you did with In Your Flesh and Tan Lines looks just as elegant here (in pictures). Besides, keeping the design minimal matches the "Stripped Nude" theme. Haha! Not to forget, both the colours are gorgeous too!

    AntwortenLöschen