Dienstag, 1. April 2014

FIFA World Cup 2014: Team JAPAN

If you wanna see the design for the german team then follow me on Instagram. I'm going to show a sneak peek there: nailove2807


Hallo meine Lieben,
heute möchte ich euch meinen ersten Beitrag zur Fußball Weltmeisterschaft zeigen. Es wird definitiv noch ein Nageldesign für's deutsche Team kommen, dann noch was brazilianisches und bei all den anderen entscheide ich spontan (habt ihr vielleicht irgendwelche Wünsche?)
Warum fange ich mit Japan an?
Naja, weil Japan so cool ist, dass sie Pikachu als Mascottchen haben. Darum. xD
Als ich das gelesen hab, wusste ich dass ich einfach was dazu machen musste! Und dazu kann man auch viel machen. Allein schon Pikachu lässt ja tausend Möglichkeiten zu hihi

Hello my lovelies,
today I want to show you my first contribution to the Football World Cup. There will be a nail design for the german team coming and a Brazil-related one, as for the other teams I will decide that spontanously (anything you want me to do?)
Why do I start with Japan?
Well, because Japans is cool enough to chose Pikachu as their mascot. That's why. xD
As soon as I read that I knew I have to do a design for Japan. I mean, you can do yo much with Pikachu alone hihi
Als Basis habe ich meine Nägel Königsblau lackiert. Dazu kamen drei weiße Streifen (an ihren Trikots orientiert - Adidas ist Sponsor). An meiner rechten Hand seht ihr außerdem: Das Logo des japanischen Fußballverbandes (Mittelfinger), Pikachu im Trikot (Ringfinger) und an meinem Daumen einfach eine kleine Anfeuerung, den ich auch in meinem ersten Japan Nailart eingebracht habe. An meiner linken Hand seht ihr dann die japanische Nationalflagge (Mittelfinger), außerdem einen Fußball und einen Pokeball (Ringfinger).

I applied a royal blue polish on my nails as the base color, then added three white stripes (for their jerseys - Adidas is the sponsor). 
On my right hand you can see: The crest of the japanese football association (middle finger), Pikachu in a jersey (ring finger) and on my thumb a cheering which I also used for my last Japan Nailart. On my left hand you can see the japanese national flag (middle finger), furthermore a football and a Pokeball (ring finger).
Football Nails for Japan. Love that Pikachu is their mascot ^.^ so kawaii
Mit Pikachu bin ich sehr zufrieden. Meine rechte Hand könnte etwas sauberer sein, muss also noch viel mit links üben.  Übrigens erinnert mich Pikachu hier an Keisuke Honda (rawrrr), ein japanischer Nationalspieler. Dieser hat stets blonde Haare und ich glaub ich werd jetzt immer an die kleine Elektromaus denken müssen, wenn ich Honda  sehe. Was meint ihr? Hab ich Recht oder hab ich Recht? Hier ist ihr mein Japan Nailart von 2010. Die Bilder sind schrecklich, doch ich finds cool zu sehen wie ich mich in den drei Jahren verbessert habe.

Seid ihr Fußball-Fans? Freut ihr euch schon auf die WM?
Ich wünsche dem japanischem Team viel Glück, den Titel des süßesten Mascottchens haben sie schon mal hihi 


I'm very pleased with Pikachu's outcome. My right hand could be more neat though, definitely have to practise more with my non-dominant hand.  By the way, Pikachu reminds me of Keisuke Honda (rawrrr) here, a japanese national footballer. He always has blonde hair and I think I will always have to think of Pikachu from now on when I see him. What do you think? Am I right or am right? Here you can see my Japan Nailart from 2010. The pictures are horrible but it's cool to see how I've improved the past three years.

Are you a football fans? Are you excited about the World Cup? 
I wish the japanese Team good luck and hey, they already won the titel of the cutest mascot, haven't they hihi

Nippon Oleeee~
Umi-chan*

Products used:
flormar supermatte nail enamel M103
esprit color last 813 Tonic blue
p2 color victim 790 summer to go!
Sally Hansen 550 all fired up
white & black acrylic paints
nail art pen/ nail art brush
dotting tool



*Úm is the nickname my family calls me. It means "little, fluffy chick" in vietnamese. Umi means "sea" in japanese and as you might know I love the sea (just look at my ocean themed nail arts ^.^) so it happens that Umi-chan is my japanese nickname. Umi is also a character from the manga Magic Knight Rayearth which I really like (who remembers this series?)

Kommentare:

  1. I'm not a football fan but I love watching World Cup :)
    Can I request a mani for the Korean team, please?

    I love this nails! It is soooo cute and creative! Yes, the Pikachu is definitely a star <3

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Me neither, I also only watch the world cup or the european one cause then you're gathered around friends and watch it together and the whole atomsphere makes it fun ^_^
      hihi I was thinking of doing one for Korea anyways :D Thanks for your request and I'm so happy you like this nail art :x

      Löschen
    2. Can't wait for your inspired nail art :) Btw, our team play in June Korea vs Russia

      Löschen
  2. Ich habe neulich gehört, dass Japans Mascottchen Pikachu ist. xD Die Idee ist ganz cool :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danke.
      Ja Pikachu und noch ein paar andere wurden ausgewählt. Die Japaner eben... hihi

      Löschen
  3. Hey beauty you have a really nice blog and amazing pictures .Have a nice day =)
    http://www.obsessionwithfashion.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  4. These look amazing! They are very cute!

    AntwortenLöschen
  5. What can I say? This is just...

    OMG too cute!! Brilliant idea. I love pikachuuuuu!!


    恵美より ♥
    www.emi-doll.blogspot.jp

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Aww thanks!!!! I love Pikachu too <3 Though I think he has some annoying moments in the anime xD

      Löschen
  6. It is a really nice nail art. The Pikachu is so cute. :)
    Please do visit my newly created nail blog: http://thenailartcorner.blogspot.in/

    AntwortenLöschen
  7. OMG, once more, you did a truly amazing manicure! I also love the fact that Japan chose Pikachu as their mascot!!! Yay! Your pikachu is absolutely perfect, and the rest is also perfect, but I'm particularly impressed by your pikachu! :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you so so much! I really do appreciate it, especially since I love your Pokemon Nails so much :x
      I'm also very happy how Pikachu turned out, his jersey (the 3 adidas stripes) was the most difficult one to draw O_o

      Löschen
  8. Oh wieder einmal ein super schönes Design von dir! Das ist aber auch mit Abstand das coolste Maskottchen überhaupt :3 Da könnten sich die anderen Länder einmal eine Scheibe abschneiden.
    Ich bin beim Fussball sowieso immer für die asiatischen Länder. Meistens aber für Korea ♥

    Noch zu deinem Kommi: Es ist unterschiedlich. Manche Fruchtsäfte vertrage ich sehr gut, wie leichte Apfelsäfte z.B. und andere wiederrum überhaupt nicht. Manchmal wird mir schon ab Orangensaft schlecht und ab und an dann wieder nicht. Fruchtsäfte die zu viele Früchte enthalten und zu stark gesüsst sind, vertrage ich aber gar nicht. Da wird mir immer schlecht >__<
    Was? Dein Blogname ist echt daher? :D Haha wie super gut. Das wusste ich nun nicht, finde ich aber grad mega toll^^ Toshi ist wirklich super ♥ mir gefällt aber der Zeichnungsstil von Sailor Moon etwas besser als bei Katzenauge. Er ist einfach etwas weicher und nicht so 80er XD Ach das ist doch kein Zutexten, also ich mags nur mehr davon :D
    Ja da hast du Recht, wenn man schon von Anfang an etwas pessimistisch an die Sache rangeht, freut man sich dafür umso mehr wenn es dann gut wird ^^

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja ich auch, Korea, Japan & Deutschland :)
      Deutschland hat aber so einen komischen Adler, Paule. -.-" Dachte erst das wäre ein Rabe, wtf?

      Das mit den Fruchtsäften kenn ich so gar nicht, wenn dann vertragen die meisten Leute keine Fructose O_o Was es nicht alles gibt.
      Jaaa, darauf kommt man einfach so auch gar nicht. Hatte eine Zeit lang schon mit dem Gedanken gespielt den Blognamen zu ändern (hab ihn irgendwann 2009 gemacht, wo ich auch nicht regelmäßig gebloggt hatte und das Thema des Blogs noch nicht wirklich fest stand -.-"), doch so leicht ist das ja auch nicht, müsste dann so vieles mit ändern und da dacht ich, ach scheiß drauf. xD Mir gefällt der Zeichenstil von Sailor Moon auch besser. Ich finde den Zeichenstil von Naoko Takeuchi sowieso sehr magisch irgendwie. Die Figuren wirken so zart und zerbrechlich, dennoch sind sie stark und kämpfen gegen das Böse *__* Einfach wunderschön ♥

      Löschen
  9. Wow so creative and I never knew that Pikachu is their mascot, so cool!!! Looking forward to seeing what you come up for other teams!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! Hehe I hope I can show you the next team within next week :)

      Löschen
  10. Awww....this is so cute!!! I love the colors that you have used and the cool designs. Love it!

    AntwortenLöschen
  11. Wow! :D This one is really cute! :) You're so amazing and talented. :D I can't even do freehand on my dominant hand. T_T

    AntwortenLöschen
  12. omg! these are amazing! love your designs! why didn't i discover your blog earlier?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hahaha Aww thank you for your sweet comment :x

      Löschen
  13. Hmm, I'm not a football fan. However, I do enjoy watching FIFA when it happens. Especially randomly betting on which country will win the match. Hahaha! It's really cool of them to use Pikachu. I wonder if it's because Pikachu's cheeks seem to have the "Sun" on it. Anyway, you truly did a great job on these! Haha!! I just took a quick look at Keisuke Honda, gosh.. they really are similar! I wonder if it's the eyes? Or the similar yellow. Hehe~! You've definitely come a looonnnnggg way since then ^.^ always wonderful to see progress ♥

    Ooo, I am not familiar with Magic Knight Rayearth. Will check that one out soon ;)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh I didn't notice the cheek thing, that's genius :D
      But I've heard that Nintendo just happens to be the sponsor for the team, that's why they choose Pikachu. And I also think because Pikachu is a very well known character worldwide (well, so are the other Nintendo chars but Pikachu is cute too xD)
      YAAAY glad I'm not the only one who think that they're similar :D I guess it's the yellow xD LOL Can't wait for their match wohoo

      Löschen