Mittwoch, 21. Mai 2014

FIFA World Cup 2014: Team GERMANY

Fußball WM - Deutschland Nägel
Hallo ihr Lieben,
eeeeeendlich geht dieses Design nun online. An meiner Nagelform könnt ihr erkennen, dass es schon eine Weile  her ist seit dem ich es gemacht habe.
Die Zeit hat irgendwie nie dazu gepasst, aber nun da die ganzen Leagues und Pokale (ihr seht ich habe keine Ahnung) endlich vorbei sind, können wir uns der WM widmen.

Zum Nageldesign:
Hätte ich 11 Finger hätte ich sogar die ganze Mannschaft auf meine Nägel gepinselt xD
So musste ich mich entscheiden und meine Wahl fiel auf Philipp Lahm und Manuel Neuer.
Warum die beiden?
Naja, der eine ist Kapitän, der andere Torwart. Die Chance nach Brasilien zu fliegen war bei den beiden einfach am größten. (Steht es eigentlich schon genau fest, wer alles mit darf?)
Beim Design hab ich mich an die Figuren bei den Überraschungseiern orientiert, ist also nicht wirklich von mir. Laut denen hat Lahm auch eine dunklere Haarfarbe und Neuer ist angeblich blond. Meiner Meinung nach haben die beiden zwar fast die selbe Haarfarbe, aber was soll's. Kann man sie erkennen? Als ich rumgefragt habe, waren die Antworten immer 50/50.
Neben Lahm seht ihr das Trikot der deutschen Nationalmannschaft (das ich übrigens nicht so schön finde wie die der Jahre zuvor), bei meinem kleinen Finger hab ich den Nagel einfach nur Neongrün lackiert. Hatte es auch mit schwarzen Streifen probiert, doch ich fand nur Neongrün dann doch schöner. An meinem Daumen, ganz klar: Schwarz, Rot, Gold.
Um es etwas moderner zu gestalten, hab ich hier ein "negativ space design" draus gemacht, einer meiner liebsten Nailart Trends.
Weiter unten findet ihr ein Tutorial dazu.
Philipp Lahm & Manuel Neuer
Hello my loveliest,
Fiiiiinally this goes online. You can tell from my nail shape that I did this a while ago. 
The timing was just never right. But now that all those leagues and cups (see, I have no clue about soccer) are finally over we can focus on the world cup.

To the nail art:
If I have 11 fingers I would have probably draw each player on each nail xD
Well, since I don't I had to chose and I choose Philipp Lahm and Manuel Neuer.
Why those two?
Lahm is our captain and Neuer our goal keeper. Chances are very high that they'll be going to Brazil (I'm not even sure if it's decided already who will go).

I actually just re-draw their designs which where on Kinder Surprise Eggs. According to them Lahm has light brown hair and Neuer is blonde. I for one think their hair color is almost identical in real life but whatever. Can you recognize them? I asked around and the answers were 50/50. On another note, have you ever heard of them before? hahaha
On Lahm's side I have the german jersey (which I don't like as much as the ones before), on Neuer's side I have my nails in neon green only since his jersey is neon green. I tried a version with black stripes as well but I prefer it without any stripes. On my thumb you can see the german flag: black, red and gold. To make it more modern I wear this one with negative spaces, one of my favorite nail art trends. Below you can find a tutorial to this design.
Fußball WM 2014 Nageldesign - Deutschland
Da die wenigsten aber wahrscheinlich das Design mit Lahm & Neuer machen würden, hab ich hier auch eine einfache Version. Das einzige was hier etwas anders ist, ist der kleine Fußball, ansonsten seht ihr immer noch das Trikot und die deutsche Flagge.
Mir gefällt dieses Design auch sehr gut. Bei dem Grün könnte man auch meinen es handle sich um Gras und nicht um Neuers Trikot. Außerdem gibt es dem Ganzen etwas Pep ^.^
Welches gefällt euch denn besser?
Konntet ihr die beiden Spieler sofort erkennen?

I think not many would try the design with Lahm & Neuer so I also did a simple version of this nail art. The only thing which is "new" is the little soccer ball, other than that you can still see the jersey and the german flag. 
I also like this design very much. The green is not only Neuer's jersey, it could also be gras on which the ball is, plus, it makes the design stand out more ^.^
Which one do you like more? 
In case you know the players could you recognize them?

Love Love Love
Anhy
 Products used:
Base: essie Sugar Daddy - flormar supermatte M103 - p2 color victim 232 shockful / flormar Neon
colors N014
Flag: p2 color victi 900 next exit: party! - flormar supermatte M101 - p2 color victim 500 eternal
Reds: essie Sole Mate - W7 pillar box red - flormar supermatte M101
Players: butter london shandy (skin) - p2 last forever 051 live the moment! / essence into the wild LE 01 desert fox - essence snow white 04 happy
Nghia Nailart Pen - nail art tape - thin nail art brush/ toothpick
Seche Vite

world cup nails - Germany




Click here for my second  Germany Football Nail Art

Click here for my third Germany Football Nail Art 

And here for my fourth one

Kommentare:

  1. Uwah you do such amazing job! Hmm, I can't say for sure. I love them both! Plus these two nail art match as a set too ^.^ So we can wear each on one hand :D Aww, you're totally spreading the FIFA vibe here. Lols! Now I feel like I want to put on a Germany inspired nail art when they play XD I feel bad to say I know nothing about soccer nor the players. Hahahaha! What I do know is, Germany is one of the teams I'd support when it comes to World Cup! :)) And I just love the lively atmosphere of sportsmanship in the air whenever FIFA is going on :DD

    (Somewhat out of topic but in topic too: have you read/watch Whistle! ? Its a soccer manga. One of my favs too, though I haven't finish reading it.)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. haha Thank you so much sweetheart!
      I don't know much about soccer too and am frankly not too interested in it usually. I like player because of their looks for example xD lol So you're going to watch the FIFA World Cup?
      I enjoy the atmosphere too, that's why I do watch those bigger events hihi

      Uhm, no I haven't seen it and have not even heard of it until now =/ If it's your fav I assume it's good?! ^.^
      I did watch Tsubasa and Kickers though and loved it! <3

      Löschen
  2. What a cute idea. I am not a big soccer fan, but I know Lahm, so I recognized it on your nails. Very well done, your super skilled!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh really? That's great to hear *0*
      Yeah, me neither, I only watch those big events such as the world cup or so since my dad & my brother watch it. I don't know many players myself, even from the german team haha xD
      But it makes me really happy that you did recognize Lahm <3

      Löschen
  3. Both nail arts are amazing! :) But I think I would prefer the simpler one. I can't do freehand as good as you! :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you <3 Well, I do a lot of freehand designs so I get a lot of practice ^-^ Though I still need to improve hihi

      Löschen